Florica Cherecheș: Educația fizică înseamnă mișcare, nu teorie, domnule ministru!
Florica Chereches

Florica Cherecheș: Educația fizică înseamnă mișcare, nu teorie, domnule ministru!

Deputatul PNL Bihor, Florica Chereches, isi exprima, intr-un comunicat de presa, sosit la redactie, indignarea fata de neseriozitatea ministrului Educatiei, care, in urma cu 2 zile, anunta introducerea unui manual de Educatie fizica si sport la disciplina…Educate fizica, pentru elevii din gimnaziu.

Evident utilitatea unui astfel de manual este ZERO, avand in vedere ca Educatia fizica este o disciplina practica, nu teoretica.

De altfel, intrebat de jurnalisti, la scurt timp dupa anuntarea introducerii unui astfel de manual, Ministrul Educatiei, Liviu Pop, a concluzionat ca „elevii nu vor trebui sa care acest manual la scoala, el nu va fi gfolosit la lectiile de sport, dar asa cum la muzica avem un manual, trebuie sa avem unul si la Educatie fizica

Iata, mai jos, textul comunicatului, asa cum ne-a parvenit el la redactie.

De parcă nu ar fi suficient că greutatea ghiozdanelor e aproape egală cu cea a elevilor din ciclul primar și gimnazial, aceștia  având mari probleme să și le care la școală, părinții fiind adesea nevoiți să o facă în locul lor, ministrul educației ne-a anunțat triumfător noua apariție din categoria manualelor: cel de Educație fizică și sport, pentru clasa a Va, în trei variante diferite!

Ridicolul apariției acestui manual provine din faptul că școala românească e oricum prea teroretică și deloc orientată spre a dezvolta abilitățile practice ale elevilor, din faptul că părinții se plâng că ghiozdanele încărcate cu manuale și tot felul de caiete speciale deformează iremediabil coloana copiilor lor. Provine din faptul că oricum, nu se prea țin orele de sport,  fie din lipsa unei săli de sport sau a unui teren adecvat, fie din indiferența unor cadre didactice sau din trocurile care se fac între profesori, pentru a ceda ora de educație fizică, pentru una de română sau matematică. Orele de educație fizică ar ajuta copiii să-și consume energia în mod sănătos, ar rezolva problemele de postură, de deformări ale coloanei, de obezitate infantilă, ar promova spiritul de echipă și atitudinea potrivită în fața victoriei sau înfrângerii. În loc să facem mai multe săli sau terenuri de sport, să dăm orelor de educație fizică locul care li se cuvine în formarea elevilor, în loc să-i conștientizăm pe elevi de importanța mișcării, noi facem manual și vrem să-i învățăm „Organizarea activităților motrice”, „Dezvoltare fizică armonioasă”, „Capacitate motrică” și altele din această categorie, de parcă am vrea să-i facem manageri sportivi sau profesori de educație fizică, pe copilașii de clasa a Va.

Domnule ministru, lăsați-vă de glume și faceți lucruri serioase, nu aruncați banii noștri pe fereastră, ci investiți-i în infrastructura școlară, în dotări și echipamente, materiale didactice și manuale moderne, adică în acele lucruri pe care le plătesc părinții la fiecare început de an școlar. Apreciem că măcar recunoașteți că învățământ gratuit în România înseamnă gratuitate pentru elevi, cheltuielile fiind făcute de stat și de părinți. Halal gratuitate!

După ultimele declarații ale ministrului Pop, care admite că e posibil să nu prea fie folosit manualul, că nici cel de Muzică nu e utilizat prea des, stau și mă întreb care e utilitatea lui, în afară de a îngroșa conturile celor care l-au produs?

Florica Cherecheș, Vicepreședinte al Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport

Citeste si: Alte articole cu si despre Florica Chereches

Ne găsiți și pe Google News