Popa ii raspunde lui Mang: “Rușine, domnule Mang! Mă abțin să vă adresez epitetele pe care le-ați merita. Spun totuși că aveți o atitudine jalnică, lipsită total de colegialitate și bun simț”
Cornel Popa

Popa ii raspunde lui Mang: “Rușine, domnule Mang! Mă abțin să vă adresez epitetele pe care le-ați merita. Spun totuși că aveți o atitudine jalnică, lipsită total de colegialitate și bun simț”

cornel popa cj bihorCa urmare a FAKE NEWS-ului grosolan publicat de președintele PSD Bihor, Ioan Mang, țin să reamintesc câteva dintre realizările administrației liberale pe parcursul mandatului meu ca Președinte al Consiliului Județean Bihor (2012 – 2016), transmite Senatorul Cornel Popa, intr-un comunicat venit la redactie,

Pozitia dlui Popa vine dupa ce Presedintele PSD Bihor, Ioan Mang, a facut o postare pe facebook in care il acuza pe Cornel Popa, ca in calitate de Presedinte al Consiliului Judetean acesta nu a facut nimic pentru judet.

Ajuns intre timp senator de Bihor, Cornel Popa ii raspunde lui Mang, ramas doare VICE la judet, demontand acuzatiile acestuia in comunicatul de mai jos.

Pe parcursul acestui mandat (presedinte la CJ Bihor – n.r.), am reabilitat pista Aeroportului Oradea, am renovat terminalul de pasageri, am purtat negocieri cu companiile aeriene, readucând curse interne și externe pe Aeroportul Internațional Oradea. Ca atare, am proiectat și pornit execuția unui al doilea terminal de pasageri care nu este finalizat nici în prezent.

Între 2012 și 2016 Consiliul Judeţean Bihor a atras 120 milioane euro și a reabilitat 225.48 km de drumuri județene, inclusiv DJ763 Sudrigiu – Padiș, DJ 191 Marghita – Tăşnad sau DJ792A Leș – Tinca – Olcea care era început și căruia i-am găsit finanțare. Doar în 2015 au fost atrase peste 80 milioane euro fonduri europene. Astfel, la final de mandat am fost pe locul 4 în țară și pe locul 1 în regiunea de dezvoltare Nord-Vest la capitolul fonduri europene atrase.

Am gândit și inițiat proiectul Drumul Apusenilor, drum ce pornește din Salonta, trece prin Beiuș, Stâna de vale, Valea Iadului și Valea Drăganului, trece prin județele Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș, până în Ucraina. Acest proiect a fost clasificat la Bruxelles drept cel mai bun proiect zonal din România. Am adus la aceeași masă conducerile județelor Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramureș și Bistrița-Năsăud, și i-am convins pe ceilalți 5 președinți să susțină proiectul. Drumul Apusenilor este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră montană din Transilvania din ultimii ani, pe teritoriul județului Bihor șoseaua având o lungime totală de 65 kilometri.

Aprobat în 2013, proiectul de modernizare şi extindere a infrastructurii Aeroportului Oradea presupune refacerea completă a fundaţiei pistei pentru mărirea portanţei (astfel încât să poată decola şi ateriza şi aeronave grele, cu capacitate de peste 70 de locuri), lărgirea şi lungirea pistei (de la 1.800 metri la 2.200 metri), construirea unor noi platforme de îmbarcare-debarcare şi de garare a avioanelor, precum şi alte facilităţi, cum este realizarea unui nou sistem de balizaj luminos. În paralel, CJ Bihor a primit de la Comisia Europeană şi aprobarea subvenţionării preţului biletelor de călătorie, ceea ce a însemnat un prim pas pentru venirea la Oradea a unor companii aeriene care să asigure curse externe, în sumă totală de 2.475.200 euro. Ajutorul urmând a fi acordat pentru o perioadă de maxim 5 ani.
În 2015 am trimis scrisori oficiale și au avut loc întâlniri cu reprezentați ai unor companii aeriene precum Blue Air, Tarom, Ryan Air, Air Lingus.

De asemenea au fost introduse și curse charter Oradea – Tel Aviv, Israel. După faza de negociere, s-a și agreat asupra unor contracte cu Blue Air și Ryan Air cu destinații precum Londra Stansted, Milano Bergamo, Barcelona Girona, Dusseldorf Weeze şi Memmingem. De aceea am pornit și lucrările la cel de-al doilea terminal de pasageri.

Aceste curse fiind deja negociate și agreate, cei care au urmat la conducerea CJ Bihor, PSD-UDMR-ALDE, au știut doar să-și atribuie aceste realizări din mandatul meu. Pe lângă falsele premise că ei ar fi contractat aceste curse, la scurt timp după, au reușit să piardă atât cursele Ryan Air cât și Blue Air, dovedind astfel ineficiența managementului PSD-UDMR-ALDE.

Țin să îi reamintesc domnului Mang, dar și cetățenilor din județul Bihor, proiectele de investiții pe fonduri europene desfășurate de administrația liberală în județul Bihor:

1. Reabilitare și modernizare DJ763 Sudrigiu – Padiș; valoare: 67.808.418 lei
2. BIWATERM – program de cercetare în Euroregiunea Hajdu Bihar pentru cunoașterea stării hidrogeologice a corpurilor de apă termală transfrontaliere; valoare: 1.133.518,96 lei
3. Amenajarea infrastructurii de mediu în ariile protejate din Bihor și Hajdu Bihar; valoare: 658.935,07 lei
4. Cross border Media Network for Efficient Communication Channels Rețea media transfrontalieră pentru canale de comunicare eficientă; valoare: 464.563,15 lei
5. Cunoștințe nelimitate – cooperare pe piața muncii în domeniul turismului; valoare: 402.795,09
6. BIHARMED – Bihar County’s Health Care Contribution; valoare: 130.972,50 lei
7. Călător prin Bihor; valoare: 358.231,49 lei
8. Îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții în situații de urgență din Transilvania de Nord; valoare: 9.943.941,80 lei
9. Centrul național de informare și promovare turistică Bihor; valoare: 946.801,38 lei
10. Stabilirea unei strategii de lungă durată privind alimentarea cu apă potabilă și modernizarea sistemului în regiunea Ermellek – Valea Ierului; valoare: 4.141.126,20 lei
11. Boundless World – Lume fără frontiere – construirea unei rețele de fibră optică între Microregiunea Békés și județul Bihor; valoare: 1.234.865,00 lei
12. Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice în Judeţul Bihor; valoare: 6.528.226,76 lei
13. Prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 “Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport”, Domeniul Major de Intervenţie 2.1 „Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene şi străzi urbane – inclusiv construcţia / reabilitarea şoselelor de centură” s-a realizat modernizarea DJ191 Marghita – Tăşnad; valoare: 61.945.923,65 lei
14. Managementul conservativ al Siturilor Natura 2000 aflate în custodia Muzeului Ţării Crişurilor; valoare: 1.337.528.00 lei
15. Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Bihor; valoare: 71.644.541,90 lei
16. RA Aeroportul Oradea – Extindere și modernizare suprafețe aeroportuare” a fost un proiect finanțat prin Programul Operaţional Sectorial “Transport” 2007-2013, Axa Prioritară 2 “Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport”, Domeniul Major de Intervenţie 2.4 “Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian”; valoare: 99.090.993,27 lei.
17. Instalaţie pentru producerea energiei electrice prin valorificarea resurselor energetice regenerabile -biomasă, în localitatea Săcuieni, judeţul Bihor; valoare: 23.681.269,87 lei
18. Impactul ecosistemelor din ariile protejate aflate în custodia Consiliului Județean Bihor și a Muzeului Țării Crișurilor asupra principalelor sectoare economice; valoare: 1.659.020,00
19. Înfiinţare Centru de Pregătire pentru salvatori montani în jud. Bihor beneficiind de experienţa elveţiană din St. Gallen; valoare: 1.254.536,48 lei.

Mai multe detalii despre fiecare proiect găsiți aici: https://www.facebook.com/media/set/…

Telegrafic am vrut să transmit domnului Mang și bihorenilor aceste date pentru a sublinia munca asiduă depusă de colegii din Consiliul Județean Bihor, muncă de care își bate acum joc domnul Mang, catalogând-o drept ‚‚zero’’. Rușine, domnule Mang! Mă abțin să vă adresez epitetele pe care le-ați merita. Spun totuși că aveți o atitudine jalnică, lipsită total de colegialitate și bun simț.”

loading...