Anunțuri publicitare
Deputatul PNL Florica Chereches face o analiza a invatamantului actual si propune solutii pentru redresarea lui
Florica Chereches

Deputatul PNL Florica Chereches face o analiza a invatamantului actual si propune solutii pentru redresarea lui

Intr-o analiza facuta de deputatul PNL Florica Chereches, pe marginea situatiei invatamantului, aceasta a aratat ca, in această vară, din cei 171.000 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a, doar 83,5%, respectiv 142.847 elevi  s-au prezentat la examenul de Evaluare Națională. Aproape 17%, circa 29.000 de elevi, n-au considerat că sunt capabili să ia examenul, deși nu contează media, deoarece toți dispun de un loc la liceu sau la o școală profesională.

Dintre cei prezentaţi la examen, 104.972 de candidaţi, adică 73,5%, au obţinut medii mai mari sau egale cu 5. Raportaţi însă la cei 171.000 elevi existenţi în clasa a VIII-a, înseamnă că aproape 40%  nu au fost în stare să ia note de trecere, demonstrând lipsa de eficacitate și de performanță a învățământului românesc, care totuși, consumă resurse serioase. La nivelul unui județ, asta înseamnă că aproape jumătate din clasele de liceu vor fi formate din elevi care au intrat cu medie sub 5. Dintre acestea, aproximativ o treime aparțin filierei teoretice.

Analizând situaţiile prezentate de Ministerul Educaţiei Naţionale, respectiv de Inspectoratele şcolare județene, se observă că, în continuare, absolvenţii de gimnaziu se îndreaptă spre profilul umanist, acolo unde matematica nu este probă de bacalaureat. Sunt o mulțime de familii cu venituri mici, din mediul rural, care vor face eforturi mari să-și trimită copiii la liceu timp de 4 ani, dar foarte mulți nu-și vor lua bacul și nici nu vor învăța o meserie, a mai explicat Chereches, care este si Vicepresedinte in comisia de invatamant din camera Deputatilor.

Foarte mulți elevi se pierd pe drum, abandonează școala, asta în condițiile în care legea prevede amendarea părinților care nu-și trimit copiii la școală, pentru finalizarea învățământului obligatoriu. Din cauza finanțării pe elev a învățământului, există cazuri în care absenții nu sunt totdeauna înregistrați, iar în situații grave elevii se declară repetenți pentru că nu pot fi exmatriculați.

În acest an, rata de promovare a bacalaureatului a fost de 69, 7%, mai arata deputatul liberal. La examene s-au înscris 136.866 de candidaţi, s-au prezentat 123.619 candidaţi, și au promovat 86.162. 13.247 elevi nu s-au prezentat, 37.460 elevi s-au prezentat dar nu au luat examenul, 117 elevi au fost eliminați pentru tentativă de fraudă. În total, 50,824 de elevi au absolvit liceul dar nu au luat bacalaureatul, dintr-un motiv sau altul. Probabil că mare parte din aceștia sunt cei care în urmă cu patru ani au intrat cu o medie de sub 5 la un liceu teoretic. Alții, la fel, la un liceu tehnologic.

Aproape 80.000 de tineri între 15-19 ani riscă să îngroașe rândurile celor care nu se regăsesc nici în școală, nici în câmpul muncii, adăugându-se la sutele de mii, înregistrați în anii trecuți, concluzioneaza liberala

“Partidul Național Liberal militează pentru o educație de calitate, care pune accent pe formarea caracterului și responsabilității, pe pregătirea fiecărui tânăr. Ne dorim tineri pregătiți pentru o viață autonomă, ca urmare a unei educații care să le fructifice potențialul și să-i facă competitivi”, a mai spus in final Florica Chereches, aratand si solutiile cu care vine PNL

De aceea, propunem următoarele soluții:

  • – orientarea în carieră în gimnaziu, creșterea numărului de consilieri școlari;
  • – prezentarea unor trasee educaționale diverse, potrivite pentru fiecare;
  • – creșterea bugetului alocat învățământului;
  • – intrarea la liceu să fie posibilă doar cu o medie peste 5 la evaluarea națională;
  • – internat cu cazare și masă gratuite pentru elevii din mediul rural înscriși în învățământul profesional;
  • – promovarea intensivă a învățământului profesional clasic și dual;
  • – mai multă autonomie locală și consultare între școală, administrația locală și mediul de afaceri, în a decide specializările, rețeaua școlară, planul de școlarizare;
  • – planul de școlarizare să cuprindă mai puține clase de liceu teoretic și mai multe de învățământ profesional și tehnic;
  • – introducerea bacalaureatului diferențiat;
  • – cadre specializate, motivate inclusiv financiar, pregătite continuu,  în funcție de performanțele monitorizate și evaluate realist periodic;
  • – facilități fiscale pentru agenții economici parteneri în învățământul dual;
  • – conectarea bazelor de date ale școlilor cu REVISAL, pentru urmărirea parcursului educațional al tinerilor, în vederea adoptării de măsuri  bazate pe analiza datelor concrete.

Să ne pese de fiecare copil, pentru că orice destin ratat afectează societatea noastră și viitorul țării, mai ales în condițiile crizei demografice de astăzi. Copiii nu sunt doar numere, care aduc bani și țin școlile în viață! Trebuie să analizăm aceste rezultate, să luăm măsuri, să schimbăm situația pentru ca investiția în învățământ să fie eficientă!

loading...