Anunțuri publicitare
Cornel Popa: Ministerul Educației Naționale trebuie să implementeze o politică de combatere a violenței în școli
Cornel Popa

Cornel Popa: Ministerul Educației Naționale trebuie să implementeze o politică de combatere a violenței în școli

Senatorul liberal Cornel popa se arata ingrijorat de fenomenul violenței în școli, bullying-ul, care a luat o amploare mare în ultimii ani. Fie că vorbim de violență verbală, emoțională ori fizică, elevii rămân afectați la nivel psihic pentru mult timp sau poate pentru tot restul vieții.

Din păcate, școala a devenit un mediu ambiant propice pentru manifestarea unor astfel de comportamente! Dar școala ar trebui să reprezinte nu doar un spațiu de desfășurare a orelor de curs, ci și un mediu adecvat pentru dezvoltarea competențelor și abilităților copiilor, pregătindu-i astfel pentru o societate aflată într-o continuă schimbare.

               Doamnă Ministru,

Asociația Telefonul Copilului (asociație neguvernamentală), care militează de 17 ani pentru drepturile copilului și familiei, trage un semnal de alarmă cu privire la fenomenul bullying-ului în școli, care este în creștere. Astfel, asociația amintită a înregistrat, în anul 2018, cu 2.212 cazuri mai multe de violență între elevi decât în anul 2017, printre care: insulte, jigniri, îmbrânceli, denigrări, intimidări și altele – 7 din 10 cazuri având loc în grădinițe sau școli. Am menționat doar datele publicate de către Asociația Telefonul Copilului. Situația este cu mult mai gravă, având în vedere că sunt sute, poate mii de cazuri anual la nivelul întregii țări, raportate inspectoratelor școlare județene, dar şi neraportate.

Doamnă Ministru,

Ministerul Educației Naționale trebuie să identifice soluții pentru stoparea  acestui fenomen. Este adevărat că și mediul familial își pune amprenta asupra comportamentului copiilor, însă la nivelul instituțiilor de învățământ ar trebui identificate măsuri pentru combaterea manifestărilor de violenţă. Există discipline școlare, cum sunt Educația civică (clasele primare) sau Cultura civică (gimnaziu), introduse pentru a analiza conflictele din cadrul relațiilor interumane, însă abordarea acestora nu este suficientă! Este necesară o implicare mai eficientă a factorilor de decizie, cum sunt ministerul de resort, conducerile unităților de învățământ, inspectoratele școlare, pentru identificarea unor măsuri adecvate și a unei politici de combatere a violenței în școli.

Față de cele prezentate, vă rog, doamnă Ministru, să îmi răspundeți la următoarele întrebări:

  • Ce acțiuni sunt implementate pentru fiecare județ, începând cu anul școlar 2018 și până în prezent, pentru a micșora numărul de acte de violență între elevi? Care este situaţia pentru judeţul Bihor?
  • Comparativ cu anul școlar 2017-2018, care este situația pe județe pentru anul școlar în curs în ceea ce privește numărul și tipul de violențe, în special în judeţul Bihor?
  • Pentru anul școlar 2019-2020, în urma centralizării datelor cu privire la fenomenul violenței în școli, aveţi în vedere elaborarea unei strategii unitare pentru combaterea acestui fenomen?
Anunțuri publicitare
loading...