CFR va introduce autobuze in locul trenurilor pe ruta Oradea – Cluj-Napoca.
Economie

CFR va introduce autobuze in locul trenurilor pe ruta Oradea – Cluj-Napoca.

Inainte de sfarsitul anului, Guvernul a adoptat o Ordonanta de Urgenta pentru a modifica si completa unele acte normative, prin care ARF (Autoritatea pentru Reforma Feroviara) si operatorii de transport public, poate incheia acte aditionale prin care poate deservi cu autobuze ruta Oradea – Cluj-Napoca, pe zonele in care aceasta este inchisa partial sau total.

Prin urmare, CFR poate introduce curse de autobuz in locul trenurilor, intre Oradea si Cluj-Napoca, in perioada in care vor exista lucrari la linia de cale ferata si trenurile nu vor circula pe aceasta ruta.

„Aceste servicii de autocare/autobuze de inlocuire tren de calatori, reprezinta curse regulate speciale, in sensul definit la Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009 si O.G. nr. 27/2011 si sunt menite sa asigure continuitatea serviciului de transport catre calatorii ce aleg sa utilizeze trenurile in deplasarile cotidiene sau ocazionale chiar in zonele unde liniile sunt inchise total sau partial pentru a permite implementarea proiectelor de reconstructie, de reinnoire, de modernizare sau de reparatii capitale a caii ferate din Romania. Astfel prevederile contractelor de servicii publice aprobate de Guvernul Romaniei la sfarsitul anului 2022 si implementate de A.R.F. privind introducerea serviciilor de inlocuire trenuri pentru cresterea calitatii serviciilor publice de transport calatori pe calea ferata sa poata fi posibila”, precizeaza ARF

In baza noilor prevederi legale Autoritatea pentru Reforma Feroviara si operatorii de serviciu public de transport feroviar de calatori vor putea sa asigure continuitatea serviciilor publice pe toata zona cuprinsa intre Cluj Napoca si Oradea, acolo unde Compania Nationala de Cai Ferate CFR S.A. implementeaza amplul proiect de reconstructie si electrificare a liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (frontiera) care presupune inchideri totale de trafic, pe anumite tronsoane, si reducerea capacitatii de transport pe altele.

Citeste si: Ce alternative ofera CFR Calatori pe ruta Oradea – Cluj-Napoca, dupa ce va sista circulatia directa incepand cu 10 decembrie

In perioada urmatoare A.R.F. impreuna cu operatorii de serviciu public de transport feroviar de calatori, cu sprijinul CFR S.A. si Informatica Feroviara:
1. vor definitiva lista statiilor de imbarcare/debarcare a calatorilor feroviari din autobuzele si autocarele de inlocuire trenuri,
2. vor actualiza sistemul informatic de mers al trenurilor astfel incat toate sa se regaseasca informatii corecte si clare pentru toate serviciile de inlocuire
3. vor actualiza sistemele de emitere titluri de calatorie pentru a se regasi toate statiile vizate de astfel de servicii de inlocuire
4. vor perfecta contractele de prestari servicii cu operatorii de transport rutier autorizati care vor furniza operatorilor de transport feroviar aceste servicii.

La bordul autobuzelor si autocarelor de inlocuire tren de calatori vor fi valabile titlurile de calatorie feroviare, indiferent daca calatoria incepe, in mod traditional, pe calea ferata si se continua cu un astfel de serviciu de inlocuire sau incepe cu serviciul de inlocuire si se continua pe calea ferata.

Noua prevedere legala (O.U.G. nr. 12/1998 actualizata prin O.U.G. nr. 131/2023) va permite A.R.F. si operatorilor de serviciu public de transport feroviar de calatori sa reintroduca, in curand, toate serviciile care erau prestate pe zona Cluj Napoca – Oradea (inclusiv trenurile anulate din lipsa de capacitate a infrastructurii feroviare pe perioada santierelor). Autobuzele si autocarele de inlocuire tren vor circula la ore si cu opriri similare celor din mersul de tren 2022/2023. Statiile temporare ale serviciilor de inlocuire vor fi anuntate si semnalizate corespunzator, in conformitate cu prevederile contractelor de servicii publice.

In contextul amplelor lucrari de modernizare a caii ferate din Romania cu fonduri de la Bugetul de Stat, fonduri europene nerambursabile, precum si alte fonduri externe, noua reglementare legala va permite introducerea serviciilor de autocare/autobuze de inlocuire tren de calatori oriunde este nevoie, pentru a asigura continuitatea activitatilor economice, sociale, educationale, de acces la serviciile medicale etc. ale cetatenilor Romaniei. in acelasi timp, reglementarea vine sa puna in valoare si experienta si calitatea serviciilor dobandite de operatorii de transport rutier din Romania, in ultimii 30 ani.

Ne găsiți și pe Google News