Ce alternative ofera CFR Calatori pe ruta Oradea – Cluj-Napoca, dupa ce va sista circulatia directa incepand cu 10 decembrie
Stiri Oradea

Ce alternative ofera CFR Calatori pe ruta Oradea – Cluj-Napoca, dupa ce va sista circulatia directa incepand cu 10 decembrie

Dupa ce anul trecut Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au semnat contractul de finanțare pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Oradea – Cluj-Napoca, au aparut foarte multe intrebari legate de circulatia trenurilor pe aceasta ruta.

InfoOradea a solicita un punct de vedere CFR, pentru a afla data de la care circulatia trenurilor pe aceasta relatie se va sista si alternativele pe care CFR le ofera celor care inca depind de tren pentru a ajunge la destinatie.

Citeste si: CFR va introduce autobuze in locul trenurilor pe ruta Oradea – Cluj-Napoca.

Astfel ca, CFR ne anunta ca incepand cu data de 10.12.2023, odata cu intrarea in vigoare a noului mers al trenurilor 2023-2024, circulatia trenurilor pe relatia Oradea – Cluj-Napoca va fi sistata complet.

„Începând cu data de 10.12.2023 (de la care intră în vigoare noul plan de mers de tren 2023-2024), ținand cont de impunerile administratorului infrastructurii feroviare –CNCF CFR SA din cauza închiderilor de linie, pe anumite porțiuni închideri totale, nu a fost posibilă programarea de către CFR Călători de trenuri în relația directă Cluj Napoca-Oradea.”, se arata in raspunsul primit de infoOradea de la CFR.

De asemenea CFR ne-a explicat ca in traficul de scurt parcurs CFR a planificat trenuri pe rutele Oradea – Alesd si retur, precum si Cluj-Napoca – Aghires, dar si la si de la Bratca.

„Legat de traficul de scurt parcurs, CFR Călători a planificat trenuri în relațiile Cluj Napoca-Aghireș și retur, Oradea – Aleșd și retur. În funcție de planificarea închiderilor de linie și pe alte tronsoane, trenurile Cluj Napoca-Aleșd pot circula la /de la Bratca până la noi dispoziții.”, se arata in comunicatul CFR.

De asemenea in ceea ce priveste traficul de lung parcursCFR Călători a luat măsuri de asigurare a transportului feroviar pe rute alternative (Dej Călători – Jibou – Valea lui Mihai; Teiuș- Simeria – Arad- Lokoshaza; Ciumeghiu – Arad- Simeria – Sighișoara – Brașov), v-a asigura rute directe în trafic internațional Cluj Napoca-Budapesta (Viena), Oradea-Budapesta (Viena), Brașov-Budapesta, dar și în trafic local Oradea – București Nord (Mangalia), Satu Mare-București Nord (Mangalia).

In ceea ce priveste ruta Satu Mare – București se va realiza prin prelungirea circulației trenurilor IR 1642 și IR 1641 de la / la Baia Mare. Trenurile IR 1831 și IR 1832 Iași – Timișoara și retur via Oradea vor fi retrasate prin Cluj Napoca – Teiuș – Simeria – Ilia.

De asemenea, trebuie tinut cont ca pe aceasta ruta mai circula si alti operatori feroviari, ce pot fi consultati pentru alegerea calatoriei cu trenul.

CFR a mai tinut sa precizeze, ca, in functie de lucrarile ce se vor executa la caile de rulare, traficul poate fi sistat la un moment dat.

Menționăm faptul că, proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km), este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:

  • Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ
  • Lotul 2 AGHIREȘ – POIENI
  • Lotul 3 POIENI – ALEȘD
  • Lotul 4 ALEȘD – FRONTIERĂ

In acest moment cele 4 loturi se afla in faza de proiectare si pregatire a lucrarilor, iar lucrarile au mari sanse sa se finalizeze destul de rapid, avand in vedere ca intreg contractul este un jalon din PNRR.

Durata de execuție a lucrărilor este de 48 de luni.

Ne găsiți și pe Google News