Lucrarile de electrificare a caii ferate Oradea – Cluj-Napoca vor duce la inchiderea completa a circulatiei feroviare pe mai multe portiuni
Stiri Oradea

Lucrarile de electrificare a caii ferate Oradea – Cluj-Napoca vor duce la inchiderea completa a circulatiei feroviare pe mai multe portiuni

Electrificarea si modernizarea caii ferate dintre Oradea si Cluj Napoca a fost un proiect clamat de multi ministri ai transporturilor, in ultimii 30 de ani, proiect care a fost pus in aplicare abia anul trecut si care beneficiaza de fonduri europene prin PNRR

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au semnat, inca din luna noiembrie 2022, contractul de finanțare pentru ELECTRIFICAREA și REABILITAREA liniei de cale ferată CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR (166,7 km), în valoare de 9,36 MILIARDE RON, din cadrul Planului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

In acest moment cele 4 loturi se afla in faza de proiectare si pregatire a lucrarilor, iar lucrarile au mari sanse sa se finalizeze destul de rapid,m avand in vedere ca intreg contractul este un jalon din PNRR.

Vestea proasta este ca legatura dintre Oradea si Cluj-Napoca se face, pe mai multe portiuni, pe o singura linie, iar lucrarile vor duce la inchiderea completa a circulatiei pe perioade de timp destul de lungi, asa cum explica Asociatia Pro Infrastructura, intr-o postare pe facebook: „Poate jaloanele din PNRR și faptul că au parțial un singur fir, deci circulația va fi închisă complet, vor ajuta loturile să progreseze mai rapid.”

Vestea buna este ca inchiderea completa a circulatiei va duce la finalizarea mai rapida a legaturii dintre Oradea si Cluj Napoca,

Cele patru loturi au deja constructori desemnati:

Lotul 1 CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ
Lotul 2 AGHIREȘ – POIENI
Lotul 3 POIENI – ALEȘD
Lotul 4 ALEȘD – FRONTIERĂ

Durata de execuție a lucrărilor este de 48 de luni.

Foto: Asociația Pro Infrastructură

Ne găsiți și pe Google News