Podul Dacia va intra intr-un proces de reabilitare si reconfigurare
Stiri Oradea

Podul Dacia va intra intr-un proces de reabilitare si reconfigurare

Viceprimarul Florin Birta a susținut azi, 8 martie, o conferință de presa, în care a prezentat detalii despre două proiecte importante referitoare la îmbunătățirea infrastructurii în municipiu. Este vorba de  reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia.

Acest proiect se va supune aprobării în ședința extraordinară a Consiliului Local de luni, 12 martie.

Este important de știut că, odată cu lucrarea care se va demara la Pasajul Magheru, va începe lucrul și la reabilitarea Podului Dacia. Lucrările vor fi derulate simultan pentru a nu crea sau favoriza anumite ambuteiaje și pentru a nu genera un deranj în trafic de două ori.

Lucrările la Podul Dacia vor avea o valoare de cca 8.460.000 de lei cu TVA inclus, adică aprox 1.800.000 de euro.

Podul Dacia trebuie reabilitat și reconfigurat pentru că în acest moment se află într-o stare tehnică necorespunzătoare, având în vedere că ultima intervenție  s-a făcut în anul 1997, iar podul a fost (executat) construit în anul 1954. De asemenea, se doreşte lărgirea acestuia cu câte o bandă pe sens, în vederea fluidizării circulaţiei.

În acest moment sunt două benzi de circulație pe sens, plus cele două fire de tramvaie, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vom avea 3 benzi de circulație pe sens. Prin studiul de fezabilitate s-a ajuns la concluzia că partea carosabilă va avea atât pe o parte, cât și pe alta 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar  trotuarul de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe sensul de mers. După reabilitare, podul va avea aceași lățime de 32,1 m, doar că va fi reconfigurată circulația pe pod”, a explicat viceprimarul Florin Birta.

Citeste si: Patru pasaje subterane vor rezolva problema traficului in zona Centrului Civic – Magheru

Termenul de execuție al lucrărilor la pasajul subteran de pe  B-dul Magheru este de 15 luni, din care construcții și montaj 12 luni, iar durata de execuție pentru reabilitarea și reconfigurarea Podului Dacia este de 9 luni, din care 7 luni pentru construcții și montaj.

Vom demara procedurile pentru pod și pentru pasaj, având finanțare din bugetul local, dar vom depune aceste proiecte pe Programul Operațional Regional pentru a finanța aceste lucrări din fonduri europene”, a spus viceprimarul Birta.

Execuția și reabilitarea podului se vor face sub trafic cu restricții de viteză de maxim 10 km /h, lucrările fiind executate pe jumătate de cale, atât în cazul podului, cât și în cazul pasajului în mod alternativ, iar traficul rutier și pietonal se va realiza tot alternativ  pe câte un sens de circulaţie pe durata realizării acestor lucrări. În ceea ce priveşte circulaţia tramvaielor în zonă, aceasta va fi închisă maximum o lună.

 

Ne găsiți și pe Google News