Conducerea OTL a prezentat ieri, 5 iunie 2018, într-o conferință de presă, proiectele care urmează a fi realizate în acest an. Unul dintre acestea este si extinderea liniei de tramvai in Oradea
Directorul tehnic Adrian Revnic a prezentat investiția „Realizare legătură pe cele trei direcții a liniilor tramvai în intersecția între străzile Primăriei – Decebal – Calea Aradului și extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului – str. Făgărașului – str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legătura pe toate direcțiile cu str. D. Cantemir„.
„Este o investiție care luna aceasta va fi atribuită și se va semna contractul în următoarele 10-15 zile – o investiție de 69 de milioane de lei„, a precizat directorul tehnic.
Lucrările vor începe în această toamnă de la intersecția de la Biserica Emanuel și vor dura 24 de luni, fiind executate de asocierea de firme Mari-Vila COM SRL, Abed Nego și SC Aquacons SRL.
Finanțarea investiției este realizată din fonduri europene nerambursabile, disponibile în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 – Mobilitate urbană durabilă, accesate prin mecanismul rambursării cheltuielilor efectuate de beneficiar din surse proprii/alte surse.
Noul traseu de tramvai in Oradea va avea 8 staţii
Extinderea liniei noi de tramvai se va face pe traseul Calea Aradului – str. Făgăraşului – str. Atelierelor (cu acces depou OTL) şi legătura pe toate direcţiile cu str. D. Cantemir, iar lungimea totală a traseului va fi de 3.840 m pe firul I (sens de mers) şi 3.820 m pe firul II (sens de mers).
Potrivit ing. Nicolae Găgeanu, proiectant la firma S.C AQUACONS S.R.L, cea care a elaborat documentaţia tehnică, noua linie de tramvai va fi formată din 8 tronsoane, care presupun 8 staţii de tramvai, după cum urmează:
- Tronson Calea Aradului – cuprins între strada Aviatorilor şi podul peste Pârâul Peţa – lungime 535 m
- Tronson complex comercial – cuprins între podul peste Pârâul Peţa şi str. T. Blajovici – lungime 680 m
- Tronson strada Făgaraşului – cuprins între strada T. Blajovici şi strada Universităţii – lungime 710 m
- Tronson strada Făgăraşului – cuprins între str. Universităţii şi intersecţia cu strada Făgăraşului – lungime 480 m
- Tronson Cartier Ceyrat – cuprins între intersectia cu strada Făgăraşului şi strada Ronald Reagan – lungime 520 m
- Tronson strada Ceyrat – cuprins între strada Ronald Reagan şi strada Thurzo Sandor – lungime 162 m
- Tronson strada Atelierelor – cuprins între strada Thurzo Sandor şi Aleea Salca – lungime 408 m
- Tronson Aleea Salca – cuprins între strada Atelierelor si B-dul Cantemir – 395 m
Toate cele 8 intersecţii urmează să fie semaforizate cu semafoare inteligente cu senzori. De menţionat că cea mai mare parte a investiţiei va viza partea de automatizări şi semafoare. În ceea ce priveşte macazele, acestea vor fi toate automate.
Liniile de tramvai vor fi în totalitate ecologice, ele vor sta pe traverse îmbrăcate în gazon prevăzut cu sistem de irigare.
Ne găsiți și pe Google News