Anunțuri publicitare
Florica Chereches: “Editura Didactică și Pedagocică, o editură falimentară a unui minister neperformant”
Florica Chereches

Florica Chereches: “Editura Didactică și Pedagocică, o editură falimentară a unui minister neperformant”

Deputatul PNL, Florica Chereches, Vicepresedinte al Comisiei pentru Învăţământ, Știinţă, Tineret si Sport din Camera Deputatilor, critica greselile, tot mai multe si tot mai aberante, intalnite in manualele scolare publicate de editura Didactica si Pedagocica si acuza ministerul, de incompetenta.

În ultimele zile, în mod deloc suprinzător, agențiile de presă  ne-au prezentat șirul nesfârșit de greșeli din manualele produse de proaspăt reînființata Editură Didactică și Pedagogică, cea care deține monopolul pe piața manualelor.

Este cu adevărat greu de conceput ca o țară membră a Uniunii Europene, în anul 2018, să nu fie capabilă să asigure la începutul anului școlar toate manualele necesare, iar acestea să fie corecte, atât din punct de vedere gramatical, cât și al conținutului. Faptul că în manualul de geografie de clasa a șasea, orașul Turnu Măgurele apare pe hartă în locul în care e orașul Drobeta-Turnu Severin, că o mare are numele greșit și că o țară independentă nici nu există pe hartă, reprezintă exemplul perfect al incapacității și  lipsei de responsabilitate a unui Guvern care nesocotește orice avertisment și perseverează în a face rău României. Și nu doar manualul de  geografie prezintă nereguli și erori grosolane de exprimare în limba română. Manualul de istorie de a șasea e la fel de greșit și de inutilizabil, iar specialiștii spun că și manualul de limba română pentru clasa a VI-a este “dezolant și încărcat”, asta pentru o vârstă la care copiii ar trebui să deprindă gustul lecturii. Să nu uităm că vorbim de copiii care anul trecut au primit la începutul anului școlar un Compendiu, un fel de ghiveci voluminos din 15 materii, pentru că Ministerul condus atunci de Liviu Pop nu a reușit să le pună pe bănci manuale.

Și ca și cum nu ar fi destul, aflăm, acum, că și în manualul de biologie de clasa a VI-a, găsim organe poziționate greșit în imagini, termeni neadecvați și neconcordanțe privind informațiile prezentate, cu dezacorduri și exprimări care batjocoresc limba română, este un alt exemplu de incompetență și indolență. Mă îndoiesc că există vreun domeniu al cărui manual să nu prezinte greșeli grave.

Ministerul Educației a decis retipărirea celor 148.000 de exemplare de manuale de geografie, pe cheltuiala EDP, la un cost de 300.000 de lei. Ce va decide în legătură cu celelalte manuale greșite? Sunt foarte curioasă care este finanțarea EDP, dacă nu una publică? Editura Didactică și Pedagogică a recunoscut că a tipărit deja 1,6 milioane manuale pentru clasa a VI-a și speră ca „greșelile să nu fie recurente”. Ori, tocmai acest lucru devine din ce în ce mai evident în aceste zile și atunci mă întreb, cine va suporta costurile corectării și retipăririi acestor manuale? Vom plăti cu toții neputința și incompetența unei edituri care deține monopolul producerii de manuale? Chiar nu răspunde nimeni de aceste erori grave și grosoloane?

Pentru a preveni aceste consecințe, Partidul Național Liberal a contestat atât modul de înființare a acestei edituri, cât și Legea manualului, ambele declarate neconstituționale.  Ministerul Educației nu a ținut cont nici de decizia Curții Constituționale și nici de lipsa bazei legale, ci a decis să realizeze manualele școlare pentru clasele I, a II-a și a VI-a prin unica editură din subordinea sa, care a semnat contracte direct cu autorii de manuale și a evitat licitația publică pentru a le produce.

Ministerul Educației Naționale își dovedește cu vârf și îndesat incompentența în a gestiona problema învățământului în România, adică a viitorului țării noastre. Subfinanțarea cronică a sistemului aduce grave prejudicii calității actului educațional și demotivează cadrele didactice. Miile de școli fără grup sanitar în clădire, cu o infrastructură veche și care prezintă un pericol pentru siguranța elevilor, lipsa manualelor și a dotărilor necesare precum și sărăcia traseelor educaționale sunt câteva din explicațiile pentru rezultatele dezastruoase la toate examenele de evaluare.  La acestea se adaugă lipsa orientării în carieră și cea a corelării ofertei educaționale cu cererea de pe piața muncii, care produc pierderi iremediabile, cuantificate în numărul mare de tineri care părăsesc țara pentru că nu-și pot face un viitor acasă. 

Demisia Ministrului Educației și chiar a Premierului României, sunt prețuri prea mici care ar trebui plătite pentru aceste atacuri grave la viitorul și siguranța României!

Anunțuri publicitare
loading...