Anunțuri publicitare
Florica Chereches: Degringoladă și haos in educatie – un nou episod, marca PSD
Florica Chereches

Florica Chereches: Degringoladă și haos in educatie – un nou episod, marca PSD

Programul „After School”, care funcționează în Oradea de peste 15 ani, fiind o soluție pentru părinții care lucrează până la ora 17, a fost suspendat recent, fiind considerat o activitate interzisă, conform interpretării unui articol din noul Cod de etică. pentru Învăţământul Preuniversitar,

 Astfel, Programul “After School”, considerat a fi o formă de meditații cu proprii elevi, devine interzis.  Articolul 9 spune că este interzis cadrului didactic “Să folosească dotările şi baza materială din spaţiile de învăţământ în vederea obţinerii de beneficii financiare personale directe”. Astfel, articolul menționat consideră ilegală – culmea!-  activitatea educatională în sine, și nu incriminează, nici nu găsește soluții doar pentru forma de remunerare a cadrelor didactice, care desfășoară această activitate chiar la solicitarea părinților. Părinții sunt acum confuzi, nu înțeleg exact ce se întâmplă și nu primesc explicații clare, dar sunt speriați de perspectiva de a fi nevoiți să găsească acum rapid o soluție pentru copiii lor, mai ales că nu știu exact care este problema.

Beneficiile Programului „After School” au fost remarcate de-a lungul anilor atât de copii, părinți, dar și profesori. Atenția sporită primită de către elevi aduce reale beneficii la fixarea și clarificarea informațiilor predate în timpul orelor de curs, duce la creșterea performanței. Părinții sunt dispuși să plătească pentru această activitate și doresc continuarea programului. Este o greșeală să fie suspendat acest program în timpul anului școlar, fără un anunț prealabil și fără a se oferi alternative viabile, chiar daca există un program național în acest sens: “Scoala dupa Scoala”. De altfel, în articoul 21 din Metodologia de aplicare a Programului Școală după școală, citim că „În unitățile de învățământ care nu propun, ca ofertă complementară a școlii, Programul SDS, nu este permisă închirierea spațiilor disponibile unor persoane sau instituții private pentru organizarea, în regim privat, a activităților de tip “Școală după școală”. Putem deduce că aceste programe similare sunt permise în unitățile școlare care desfășoară Programul Școală după școală. Interpretările variază însă, iar Inspectoratul Școlar Județean susține că problema e de competența fiecărei școli în cee ace privește găsirea unor soluții acceptate de toți cei implicați.

Între cele două programe, After School si Scoală după școală, există următoarele similitudini, prezinta Floorica Chereches:

  1. Se desfășoară în intervalul orar 12-16/17
  2. Părinții au o contribuție financiară pentru program
  3. Învățătoarea de la clasă este cea care prestează serviciile și încasează o sumă de bani pentru acestea
  4. Programul se desfășoară în sala de clasă
  5. Beneficiarii sunt elevii din ciclul primar.

Cu toate acestea, există și carențe, precum lipsa controlului a ceea ce plătesc părintii, banii  nemaifiind achitați direct Persoanei Fizice Autorizate, respectiv cadrului didactic, ci scolii. Potrivit sesizărilor primite, organizarea programului Școală după școală a înghețat în unele școli, după ce directorii au primit responsabilitatea directă a gestionării banilor, pentru că nu le e clar ce e permis și ce nu.

De asemenea, demotivarea cadrelor didactice, care nu vor mai câștiga aceeași sumă de bani, iar conform art 58 din Legea educației naționale, ”Școală după școală” nu este obligatoriu sau profesorul nu este obligat sa stea la școală până la ora 16:00-17:00. Unii învățători au și anunțat că vor reduce din activități, și vor pune accentul pe activitățile recreative, că nu vor mai face teme cu elevii, lucru care-i nemulțumește pe părinți. Prin urmare, părinții se văd în situatia de a gasi solutii alternative pentru a putea tine copiii în siguranță până vin de la serviciu. Pe de altă parte, unii părinți au recurs la soluția de a depune o plângere în contencios administrativ prin care solicită suspendarea Ordinului 4831/2018 prin care a fost aprobat Codul de etică, până la pronunțarea în ceea ce privește legalitatea lui.

Una peste alta, modificările, dșsi aduc mai multa transparență, nu rezolvă problema si ca de obicei, singura grija a ministerului sunt banii si controlul lor, nu interesul suprem al copiilor lor și părinților lor. Guvernul PSD, în foamea lui după bani,  a mai găsit o sursă de unde poate încasa mai mult, și bulversează încă o dată părinții, cadrele didactice și copiii, în plin an școlar, fără dezateri și prezentarea noutăților, fără a dovedi respect pentru aceștia. Ca de obicei, schimbările în educație se întâmplă brusc, fără niciun avertisment, ceea ce duce la confuzie, interpretări diferite, multe eronate.

“Cer respect pentru cadrele didactice, înțelegere pentru părinți și mai ales, preocupare pentru interesul superior al copilului!Am solicitat Ministerului Eudcației Naționale explicații clare, astfel încât legislația în vigoare să nu aibă prevederi care se contrazic între ele și aplicarea să se facă unitar pe tot cuprinsul țării!:. a transmis deputatul liberal, in finalul comunicatului.

loading...