În România, reforma căilor ferate a început în 1998, odată cu directivele europene privind liberalizarea transportului pe calea ferată dar se pare că nu s-a finalizat nici până în ziua de azi. Anul trecut, viteza comercială de transport de marfă, a fost de 17 km / oră în timp ce viteza medie a trenurilor de persoane a fost de 45 de km / oră.
Infrastructura feroviară este într-o stare tehnică deplorabilă, materialul rulant este vechi și suprasolicitat, accidentele sunt frecvente iar eficiența transportului minimă. Până să ne putem conecta la rețeaua de transport feroviară din Uniunea Europeană trebuie să modernizăm tehnic rețeaua din România. După unele estimări pentru a realiza aceste modernizări ar fi nevoie de sume de ordinul a sute de miliarde de euro.
Senatorul liberal Cornel Popa l-a interpelat pe ministrul Transportulrilor, Lucian Sova, solicitandu-i, totodata, clarificari, in privinta strategiei de modernizare a infrastructurii feroviare: „Vă întreb, ce planuri aveți pentru refacerea rețelei naționale de transport feroviar și pe când estimați că vom putea circula și în România cu trenul la viteze eficiente?”
Ne găsiți și pe Google News