Anunțuri publicitare
Autostrada Transilvania – Oradenii de la Trameco, in competitie cu vecinii din Ungaria, pentru legatura M4-A3. Cine ajunge primul la granita?
Stiri Oradea

Autostrada Transilvania – Oradenii de la Trameco, in competitie cu vecinii din Ungaria, pentru legatura M4-A3. Cine ajunge primul la granita?

Constructorul orădean Trameco a pregătit terenul pentru bucata din Autostrada Transilvania (A3) de la graniţa cu Ungaria. Este vorba despre cei 5,35 kilometri ai lotului Biharia – Borş, care ar trebui să fie gata in toamna anului 2020. Daca firma românească se va mişca totuşi mai repede, ar putea ajunge cu autostrada la graniţă înaintea celor din Ungaria, care lucrează la M4, scriu cei de le economica.net.

Antreprenorul general (Trameco, parte din grupul Selina) nu a terminat încă proiectul tehnic și autorizația de construire nu este emisă. Contractul a fost semnat abia pe 13.12.2018 și prevede 4 luni de proiectare și alte 15 de execuție efectivă în teren. Tronsonul va fi gata prin vara anului viitor, în cel mai optimist scenariu.

Firma orădeană Trameco a realizat drumuri de acces şi tehnologice pentru începerea lucrărilor de construcţie.

Lotul 3 (5,35 km), reprezentând subsecțiunea 3C3 se întinde între localitățile Biharia și Borș (km 59+100 – km 64+450) și se desfășoară într-o zonă de câmpie, ce se înscrie între localitățile Biharia, Satu Nou și granița Româno – Maghiară, intersectând la nord de localitatea Biharia drumul național DN 19 (Oradea – Satu Mare), la km 59+614.

La km 59+875 este prevăzut un nod rutier, respectiv nodul Biharia, cu 5 bretele și 3 pasaje. În apropierea acestui nod rutier se află calea ferată CF 402 Oradea – Satu Mare, pe care o intersectează la km 60+066. Traseul aferent lotului 3 se termină la granița Româno – Ungară, la km 64+450.

Principalele Poduri și Pasaje:
1. Pasaj pe autostradă peste DN 19 la km 59+614,85 – deschidere: 21 m
2. Pasaj pe bretea peste DN 19 la km 59+615 – în afara autostrăzii – deschidere: 21 m
3. Pasaj pe autostradă km 59+877 – 3 deschideri: 15+21+15 m
4. Pasaj pe autostradă peste CF Ia km 60+067 -3 deschideri: 21+21+21m
5. Pasaj pe drum de exploatare peste autostradă la km 63+-246 – 4 deschideri: 15+21+21+15 m.

Viitoarea autostrada va fi legata de Oradea printr-o sosea de mare viteza cu profil de autostrada. Lungimea  totală a drumului de legătură este de 18,96 km, în profil transversal lățimea platformei este de 20,70 m,  lățimea părții carosabile este de 2 x 7,00 m. Se vor realiza 12 poduri și pasaje noi, precum și 3 noduri rutiere, iar valoarea totală a investiției  este de 719.515.924,96  lei  inclusiv TVA

Din imaginile de la graniţă, se poate observa cum vecinii din Ungaria deja lucrează pe lotul lor. Autostrada M4 Budapesta – Cegléd – Solnoca – Püspökladány – Nagykereki va avea la final 233 de kilometri. M4 din Ungaria se va conecta la nord de Oradea cu Autostrada Transilvania (A3).

Construcţia capătului Autostrazii M4 care va ajunge până la graniţa vestică a României ar putea fi finalizată până în ianuarie 2020, potrivit estimărilor Asociaţiei Pro Infrastructura (API).

Cat priveste tronsonul Suplacu de Barcau-Biharia este inca in aer, la a treia tentativa, dupa esecurile celor de la Bechtel si Corsan.

Foto: economica.net

Anunțuri publicitare
loading...