Anunțuri publicitare
Trei antrenamente pe bicicleta fitness in functie de obiectivul tau
Diverse

Trei antrenamente pe bicicleta fitness in functie de obiectivul tau

In cazul in care inca nu ai folosit o bicicleta fitness, sigur te-ai interesat de exercitiile, antrenamentele si beneficiile pe care un asemea aparat le are de oferit chiar in confortul propriei tale locuinte.

Informatiile pe care le gasesti online par sa fie diferite de impresiile pe care le-ai adunat de la cei care deja au acasa un astfel de aparat de fitness, tocmai de aceea inca stai pe ganduri. Exista un mit fals, conform caruia antrenamentele pe bicicleta fitness sunt anoste si  constau in pedalare de durata cu minimum de efort. Numai persoanele care nu sunt hotarate sa faca schimbari in aspectul fizic si starea de sanatate vor spune ca bicicleta fitness nu ofera nimic mai mult decat acele antrenamente plictisitoare si prea putin eficiente, iar aceste situatii, din pacate, sunt destul de des intalnite.

Daca ai decis sa obtii rezultate vizibile folosind o bicicleta fitness, atunci vei gasi in randurile urmatoare cateva antrenamente care iti vor fi de folos in arderea grasimilor si in imbunatatirea starii generale de sanatate si sistemului cardiovascular. Esti gata de pedalare?

Antrenament de slabit pe bicicleta fitness – prima varianta

Daca pedalezi mecanic timp de 45 de minute la un minimum de efort si crezi ca te indrepti vertiginos catre atingerea obiectivelor de pierdere a greutatii in exces, te inseli. Corpul nu va reactiona asa cum te astepti, iar rezultatele sigur vor intarzia sa apara. Pentru a reusi sa arzi eficient caloriile, corpul trebuie sa simta socul si efortul unor sprinturi de mare intensitate pentru a consuma din grasimea adunata pana in prezent. Il poti ajuta astfel:

  • incalzeste-te timp de 5 minute pedaland cu viteza mica la rezistenta mica;
  • 5 minute de pedalat rapid la o rezistenta mica;
  • 5 minute de pedalat lent la o rezistenta mare;
  • 4 minute de sprinturi Tabata: 20 de secunde de efort maxim urmate de 10 secunde de recuperare – 8 serii;
  • 5 minute de revenire pedaland cu viteza mica la rezistenta mica.

 Antrenament de slabit pe bicicleta fitness – a doua varianta

Dupa o incalzire de 10 minute pe bicicleta fitness, pedaland cu viteza mica la o rezistenta redusa, esti gata de sprinturi. Creste rezistenta bicicletei si pedaleaza cat poti de repede timp de 20 de secunde, apoi odihneste-te pentru 10 secunde. Repeta acest exercitiu de 8 ori. Dupa terminarea celor 8 serii, nu uita de perioada de revenire. Pedaleaza cateva minute la viteza si rezistenta reduse penttru a te feri de accidentari. Desi unul foarte scurt, acest antrenament iti va impinge metabolismul spre arderea foarte rapida a grasimilor.

Antrenament cardiovascular pe bicicleta fitness

Cel mai indicat mod de a-ti creste rezistenta la efort si de a-ti imbunatati sistemul cardiovascular este sa te antrenezi folosind metoda Ritmului Cardiac Maxim (RCM). Atingand zone ridicate ale ritmului cardiac, iti vei imbunatati simtitor anduranta prin perfectionarea capacitatii tale de recuperare dupa momente de activitate intensa si efort sustinut.

Bicicleta fitness
Bicicleta fitness

Aproape orice bicicleta fitness iti poate oferi informatii despre ritmul cardiac fie prin intermediul manerelor metalice care iti masoara numarul de batai ale inimii pe minut, fie prin cureaua wireless care monitorizeaza ritmul cardiac. Daca nu ai aceste optiuni la indemana, ghideaza-te dupa Rata de Efort Perceput (REP). Aceasta este o scara de la 1 la 10 prin care iti evaluezi efortul depus in timpul unui exercitiu, unde 1 este extrem de usor, 5 este efort moderat si 10 este maimum de efort si extenuare.

  • incepi cu o incalzire de 5 minute pedaland fara efort considerabil;
  • 5 minute in zona de 50-60% RCM sau 4-5 REP;
  • 5 minute in zona 60-70% RCM sau 6-7 REP;
  • 5 minute in zona 70-80% RCM sau 7-8 REP;
  • 2 minute de efort sustinut in zona de 80-90% RCM sau 8-9 REP;
  • 10 minute: lasa ritmul cardiac sa scada la valoarea de 60% din maxim, apoi adu-l inapoi la 80-90% si incearca sa depasesti 90%, dupa care micsoreaza-l din nou pna la 60-70%. Continua sa repeti acest proces pe toata durata celor 10 minute.
  • incheie antrenamentul pe bicicleta fitness cu o perioada de 5 minute de revenire, pedaland usor.

Daca vrei sa pui si tu in practica aceste antrenamente sau ai retetele tale de succes pentru a slabi folosind bicicleta fitness, intra pe Sport-Mag.ro si alege-ti modelul ideal de bicicleta fitness din gama variata de aparate, echipamente si accesorii.

loading...