Anunțuri publicitare
Studiu. Marketingul digital este inca o necunoscuta, pentru multe dintre companiile din Oradea
Diverse

Studiu. Marketingul digital este inca o necunoscuta, pentru multe dintre companiile din Oradea

Acest studiu sondează percepțiile participanților la conferința Digital Days Oradea – specialiști de marketing, oameni de afaceri și antreprenori – cu privire la rolul marketingului digital în cadrul mixului de marketing. Chestionarul, la care s-au primit 125 de răspunsuri, a fost aplicat în cele două zile ale evenimentului: 23 și 24 martie 2018.

Dependența foarte ridicată de marketingul digital este recunoscută de 74% dintre companii, care au marcat scorurile 4 și 5. Dintre acestea 53% pun această dependență la cota cea mai înaltă, ceea ce indică un nivel corect de conștientizare a rolului pe care marketingul digital îl are astăzi în performanta companiilor din numeroase domenii de activitate.

Din păcate 4 din 10 companii respondente spun că au o strategie generală pentru partea de marketing digital, iar alte 3 din 10 au doar o strategie pe termen scurt de 1-3 luni, ceea ce reduce probabilitatea generării de eficiențe la nivelul bugetelor, dar și a rezultatelor obținute.

Cele mai multe companii din Oradea și zona de vest a Transilvaniei (62%) alocă un buget de mai puțin de 1000 RON/lună pentu inițiativele de marketing digital, inclusiv cele care nu alocă nici un buget pentru aceste inițiative. Doar 9% dintre companii spun că au un buget de peste 5000 RON/lună.

Vestea bună este că 6 din 10 companii au investit în website-ul companiei în ultimele 3 luni. Din păcate 2 din 10 companii spun că nu au un website, iar celelalte 2 din 10 nu au mai investit în website-ul companiei în ultimii cca. 2 ani.

Cele mai multe companii din Oradea și vestul Transilvaniei (46%) au doar o singură persoană care se ocupă de gestionarea inițiativelor de marketing digital, iar de cele mai multe ori aceasta este chiar proprietarul. Doar 39% spun că au o echipă de marketing, iar 15% colaborează cu o agenție pe partea de marketing digital.

Facebook este platforma folosită de 92% dintre companiile respondente pentru promovarea online. Pe locul al doilea este Instagram, platformă utilizată de 45% dintre companii. Urmează Google AdWords (38%), Linkedin (34%) și Youtube (32%).

Cele mai multe companii (46%) consideră că performanța inițiativelor de marketing digital este medie și ca urmare sunt oarecum mulțimite. La extrema pozitivă 18% dintre companii spun că spun foarte mulțumite, iar 6% spun că nu sunt deloc mulțumite de inițiativele de marketing digital derulate de companie.

Referitor la nivelul de pregătire, 47% dintre companiile din Oradea și vestul Transilvaniei spun că sunt oarecum pregătite pentru dezvoltarea inițiativelor de marketing digital, dar 25% se consioderă mai degrabă nepregătite, în contrast cu cele 10% care spun că sunt foarte pregătite pentru acest tip de marketing.

În comparație cu alte companii din același sector de activitate, cele mai multe companii (40%) spun că sunt probabil la fel de implicate în partea de marketing digital. Totuși 36% se consideră mai avansate pe acest drum în comparație cu concurența, iar numai 24% spun că sunt în urma concurenței în acest domeniu.

Top 5 concluzii ale acestui studiu

  1. Dependență – 53% dintre companii spun că sunt foarte dependente de marketingul digital
  2. Strategia – 39% dintre companii spun că au doar o strategie generală de marketing digital
  3. Colaborarea – 15% dintre companii spun că lucrează cu o agenție pe partea de marketing digital
  4. Pregătirea – 47% consideră că sunt oarecum pregătite pentru dezvoltarea inițiativelor de marketing digital
  5. Bugetul – 62% alocă maxim 1,000 RON/lună pentru inițiativele de marketing digital

Despre studiul Digital Days Report

Acest studiu a fost realizat pe baza chestionarelor completate de către participanții care au fost la Digital Days Oradea în data de 23 și 24 Martie 2018. Peste 55% din cei aproape 200 de participanți la evenimentul Digital Days din Oradea au fost administratori, directori sau manageri de firme. Studiul a fost realizat de către agenția de digital marketing Brandup Media și de compania de consultanță și training Valoria. Poți să descarci tot studiul de aici.

Despre Brandup Media

Brandup Media este o agenție de digital marketing care are sediul în Oradea și oferă servicii complete de marketing digital: social media marketing, SEO, producție video, website-uri.

Agenția Brandup Media este împreună cu Valoria organizatoare a evenimentelor de marketing digital: Digital Days.  

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul.

loading...