Primăria Oradea va asigura 19% din valoarea totală a construcției sălii polivalente
Stiri Oradea

Primăria Oradea va asigura 19% din valoarea totală a construcției sălii polivalente

În cadrul ședinței de Consiliu Local de săptămâna trecută s-au stabilit ultimele aranjamente financiare legate de plata acestor lucrări, sala fiind rezultatul unui parteneriat dintre Compania Națională de Investiții și Primăria Municipiului Oradea.

Astfel, Primăria Oradea va contribui cu o parte din banii necesari pentru construcția efectivă a sălii și de asemenea va suporta integral parea de conectare a sălii la ceea ce se află în jur: parcul din jurul sălii de sport, racordarea la utilități (apă, canalizare, termoficare, energie electrică), parcările aferente și drumurile de acces.

În momentul de față există toate condițiile pentru ca constructorii să lucreze, dar apreciez că ritmul ar putea fi îmbunătățit, că se poate lucra cu un număr mai mare de muncitori. Dacă acest ritm se păstrează, probabil că sala va fi finalizată în anul 2021, însă dacă ritmul se îmbunătățește ar putea fi terminată la finalul anului 2020. Considerând că ritmul de lucru se va îmbunătăți, până la sfârșitul acestui an Primăria Oradea va finaliza studiul de fezabilitate pentru racordarea la utilități, pentru parcări, pentru drumurile de acces și pentru spațiile verzi din jur. Astfel, urmează ca în iarna următoare să fie organizată procedura de licitație, iar din primăvara anului următor vom avea un constructor care să lucreze în paralel cu lucrările de la sală, la partea de utilități, în așa fel încât dacă totul se va termina în 2020, atunci să fie gata și sala și celelalte lucrări exterioare”, a precizat primarul Ilie Bolojan.

Primăria Oradea va asigura 19% din valoarea totală a construcției sălii polivalente

Directorul economic Eduard Florea a detaliat aspectele privind contribuția financiară a Primăriei Oradea la realizarea acestui obiectiv de investiții și modificările apărute din anul 2016 și până în acest  moment cu privire la cuantumul acestei contribuții.

În septembrie 2016 a fost predat amplasamentul către Compania Națională de Investiții, iar măsurile financiare de la acea dată prevedeau o cofinanțare pe partea bugetului locat pentru întreaga investiție, respectiv atât pentru construcția sălii, cât și pentru partea de exterior, dar  și asumarea racordurilor la utilități. Valoarea acelei cofinanțări din partea bugetului local se ridica la 3, 8 milioane de euro. Au urmat apoi în 2016 aprobările la nivel guvernamental, respectiv Hotârârea Guvernului cu aprobarea indicatorilor și licitația.

În februarie 2018 s-a semnat contractul de lucrări între Compania Națională de Investiții și asocierea Construcții Erbașu S.A, Intergroup Engineering S.R.L, Delta ACM 93 S.R.L și Trameco S.A în calitate de antreprenor.

În decembrie 2018 a fost necesară revizuirea documentației, pe de o parte datorită modificării locației amplasamentului, iar pe de altă parte datorită timpului scurs de la momentul licitației, adică a ofertelor financiare și până la dată efectivă a începerii contractului, perioadă pentru care a trebuit actualizat prețulul contractului cu rata inflației. Această modificare a reașezat și aportul municipiului, astfel, cofinanțarea lucrărilor municipiului, aproximativ 3, 5 milioane euro, s-a rezumat strict la partea de construcție a sălii, deci clădire, iar partea de exterior urma să fie preluată integral de municipiul Oradea. Astfel suma a crescut de la 3,8 milioane euro la 5, 2 milioane de euro, din care 3, 5 milioane euro reprezintă partea de construcție a sălii și cca 1, 7 milioane euro sunt lucrările pentru partea exterioară”, a explicat directorul economic Eduard Florea.

Prin urmare din totalul sumei pentru acest obiectiv, de 27, 6 milioane de euro, Primăria Oradea va asigura 5,2 milioane euro, reprezentând 19% din valoarea investiției.

În ceea ce privește modalitatea de plată, printr-o negociere s-a stabilit  ca finanțarea din bugetul local să se facă în două tranșe: jumătate din sumă în acest an și cealaltă jumătate în ultimul an al construcției.

loading...