Oradea va avea un festival de muzica internationala de tipul celor din Cluj si Constanta
Stiri Oradea

Oradea va avea un festival de muzica internationala de tipul celor din Cluj si Constanta

Începând cu anul 2015 Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune a fost structura responsabilă cu implementarea calendarului de evenimente din Oradea. Calendarul de evenimente a fost gândit astfel încât pe perioadele cu cei mai mulți turiști (Aprilie – Octombrie și Decembrie) să avem minim 2, 3 evenimente în fiecare sfârșit de săptămână, în care sărbătorim specificul local.

Calendarul de evenimente este în același timp și una din cele mai eficiente forme de promovare ale destinației, multe din evenimente putând deveni în sine motive de vizitare ale orașului. Cele mai bune exemple în acest sens sunt European Music Open, Festivalul Medieval sau Târgul de Crăciun Oradea.

Pornind de la aceleași principii și valori, anul acesta vom demara primul proiect de festival internațional din Oradea. Acesta va fi organizat în Cetatea Oradea în finalul lunii August începutul lunii Septembrie. Poziționarea acestuia a fost gândită de la început nu ca și un concurent pentru festivalurile mari organizate deja la Cluj-Napoca sau București, ci ca un eveniment care să răspundă unui public în categoria de vârstă 20-40, activ, dinamic și iubitor de muzică live. Astfel, festivalul de la Oradea nu este doar un festival de muzică ci un City Break Festival, care va promova și vinde nu doar un bilet de festival ci și un oraș cu adevărat turistic.

Citeste si: Calendarul evenimentelor din Oradea in 2020

Festivalul va realiza un parteneriat cu unul din primii 3 tour operatori din România pentru a promova și vinde abonamente de festival în care au incluse servicii conexe experienței de festival (transport, cazare, tururi ghidate, acces la obiective turistice, transfer local, transport local, etc.). „The city break festival” este conceptul care stă la baza acestui demers cultural în Oradea.

Organizarea primului festival internațional de muzică din Oradea își propune să:

  • Promoveze conceptul de city break festival vânzând nu doar o experiență festivalieră ci și o experiență de vacanță, de city break;
  • Să promoveze printr-o campanie națională și internațională Oradea și în special Cetatea Oradea;
  • Să atragă în Oradea un număr cât mai mare din segmentul de public tânăr activ;
  • Crearea primului festival internațional de muzică, la Oradea;
  • Să fie primul festival de zi din România, prietenos cu orașul și vecinii, al cărui program se va termina la ora 24:00;
  • Consolidarea investițiilor realizate în reabilitarea Cetății Oradea prin valorificarea acesteia într-un context muzical internațional;

Timp de 3 zile Cetatea din Oradea va deveni comoara nedescoperită a muzicii bune și a entertaiment-ului din România. Muzică din toate colțurile lumii, indie pop, jazz și muzică modernă (electronică) vor fi prezentate pe 3 scene de festival, fiind un festival relaxant și bogat în experiențe pe care le caută publicul activ de azi.

Programul festivalului va oferi activități și experiențe pe tot parcursul zilei, iar experiența muzicală va debuta după ora 14:00 la scena dedicată muzicii moderne (electronică). Începând cu ora 16:00 se va deschide și scena dedicată muzicii din toate colțurile lumii (World Stage)- amplasată în noul teatru de vară din bastionul Bethlen, iar începând cu ora 17:00 se va deschide scena principală, care va amplasată în curtea interioară.

La prima ediție ne propunem să atragem peste 5000 de participanți din care peste 65% să fie în categoria de vârstă 24-45 ani din Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara, Arad, Debrecen, Budapesta Satu-Mare, Zalău,  București, Sibiu, Brașov, utilizatori activi ai canalelor de social media, persoane cu venituri medii și peste.

Bugetul evenimentului va fi de aproximativ 1 milion de euro din care APTOR va aloca 2.090.000 lei (435.000), buget pentru contractarea artiștilor de pe cele 3 scene și toate cheltuielile aferente acestora (cazare, transport, masă, etc.). Diferența de buget va fi atrasă din sponsorizări, parteneriate și vânzarea de bilete sau activitatea economică din festival. Ne dorim ca cea mai mare parte  activității economice din festival (food și băuturi) să fie derulată cu parteneri locali, în situația în care aceștia respectă nivelul de calitate și prezentare impus de standardele celorlalte evenimente de acest fel din România.

Foto: Untold

loading...