In cinci ani de la inaugurarea Aquaparkului Nymphaea i-au trecut pragul peste 1,5 milioane de vizitatori. Cum arata cel mai mare Aquapark din Romania (FOTO)
Stiri Oradea

In cinci ani de la inaugurarea Aquaparkului Nymphaea i-au trecut pragul peste 1,5 milioane de vizitatori. Cum arata cel mai mare Aquapark din Romania (FOTO)

noriel.ro

Cel mai mare complex acvatic din Vestul României, Aquaparkul Nymphaea, împlinește, în 10 septembrie 2021, cinci ani de funcţionare, perioadă în care a atras turiști din întreaga țară și chiar de peste hotarele țării. Succesul de care se bucură în rândul turiștilor a fost dovedit din nou în această vară, când, în doar trei luni, de la 1 iunie și până la finalul lunii august, i-au trecut pragul 176.000 de vizitatori.

Cu această ocazie, directorul S.C Administrația Domeniului Public S.A, Liviu Andrica  a susținut o conferință de presă, în care a prezentat modul în care funcționat Aquaparkul Nymphaea în cei cinci ani de activitate, efectele sociale și economice pozitive  asupra dezvoltării orașului, dar și veniturile și profitul încasat de oraș din activitatea acestuia.

Peste 1,5 milioane de vizitatori și un profit de 33,8 milioane lei

În cei cinci ani de funcționare, Aquaparkul Nymphaea a fost vizitat de aproximativ 1,5 milioane de persoane, bilanț afectat în mare măsură de perioadele în care activitatea a fost suspendată din cauza pandemiei. Astfel, în cele patru luni de funcționare din anul 2016, complexul a fost vizitat de 160.000 de turiști, în 2017 – 300.000, în 2018 – 349.000, în 2019 – 355.000, în 2020 (an pandemic) – 145.000, iar în 2021, în doar trei luni (iunie, iulie, august) – 176.000. Mulţi dintre aceştia au fost turiști din județele învecinate sau chiar din alte colțuri ale țării, precum şi români din diaspora. De asemenea, în acest an, la Nymphaea, au fost mulți vizitatori de origine străină, din țări precum Polonia, Serbia, Ungaria sau Ucraina.

decathlon.ro

În toată această perioadă, Aquaparkul Nymphaea a înregistrat venituri totale în valoare de 85,5 milioane lei, cheltuieli de aproximativ 51,7 milioane lei și un profit de 33,8 milioane lei.

Scopul nostru ca societate comercială este să participăm prin activitățile noastre la bunăstarea orașului și să asigurăm în permanență servicii la standarde de calitate cât mai ridicate. Un lucru care ne bucură este faptul că din profitul obținut am reușit să susținem construcția Parcării Brașovului și a Parcării Voința, aflată în curs de finalizare. În continuare avem în vedere extinderea facilităților pe care le oferă Aquaparkul Nymphaea, respectiv construcția unui hotel în interiorul complexului, respectiv a unui bazin de înot pentru cei care doresc să înoate și iarna“, a precizat Liviu Andrica, directorul S.C Administrația Domeniului Public S.A.  

Acces rapid și sigur cu biletul online

În tot acest răstimp, Administraţia Domeniului Public Oradea a fost preocupată de îmbunătăţirea condiţiilor şi a serviciilor oferite, astfel încât să se ridice la nivelul aşteptărilor clienţilor.  În fiecare an, s-au făcut achiziții noi în sectorul de alimentație publică (mese, scaune, monitoare pentru afișarea prețurilor etc.), dar și în zona de recreere (colaci gonflabili, șezlonguri, umbrele), s-au modernizat spațiile interioare, s-au plantat arbori etc.

De asemenea, s-au făcut eforturi pentru reducerea timpului de așteptare pentru accesul în Aquapark. Acest lucru a fost posibil prin implementarea sistemului de achiziționare online a biletelor, majoritatea vizitatorilor înțelegând în cele din urmă că achiziționarea anticipată online a biletului îți asigură atât locul în Aquapark, dar și accesul mai facil.

Tot pentru reducerea timpului de așteptare, a fost introdusă varianta biletului online pentru adulți cu credit preîncărcat (100 lei). Cei care achiziționează acest tip de bilet nu mai sunt nevoiți să stea la coadă pentru încărcarea brățării cu bani cash.

Din dorința de a crea o atmosferă cât mai plăcută pentru cei care vizitează Aquaparkul, zilnic, în sezonul estival, au avut loc sesiuni de aquazumba, foarte bine receptate de vizitatori, iar periodic au fost organizate petreceri cu spumă.

O investiție de peste 20 milioane de euro

Construit într-un an și jumătate pe locul fostului Ștrand Municipal, cu o investiție de 88,3 milioane lei (aproape 22 milioane de euro), bani proveniți din fonduri europene și de la bugetul local al Municipiului Oradea, complexul acoperă toate necesităţile pentru o zonă de recreere de calitate, întinzându-se pe o suprafață de 6,8 ha.

În partea de interior, vizitatorii au la dispoziție şase bazine, dintre care unul pentru prichindei – Corabia piraților, şi patru tobogane de diverse dimensiuni – „Anaconda”, „Vipera”, „Familia” și „Tornada”. Pe lângă aceste facilități, o atractivitate sporită în interior prezintă zona cu cele șase tipuri de saună, un bazin cu apă rece și zona de relaxare. De asemenea, vizitatorii se pot relaxa la baia turcească, unde au la dispoziție cinci bazine cu temperaturi de la 28 la 40 de grade, plus o cabină cu aburi și o zonă de relaxare. Răsfățul poate continua în zona de tip wellness, cu o baie reconfortantă în saloanele jacuzzi vip. Salonul solar, mesele de biliard și locul de joacă pentru copii de la etaj întregesc paleta largă de opțiuni pentru petrecerea timpului liber într-un mod cât mai plăcut. În subsolul clădirii principale, se află dulapurile, garderoba, grupurile sanitare și o cameră „Mama şi copilul”.

În exterior sunt şapte bazine: bazinul care face legătura cu interiorul, numit Meridianul 0, bazinul pentru adulţi „Laguna”, bazinul pentru copii „Prichindel”, bazinul cu valuri, bazinul cu tobogane, cel olimpic de înot şi cel de sărituri. Cea mai mare atracție a Aquaparkului sunt cele şase tobogane exterioare, numite „Fulger”, „Avalanşă”, „Kamikaze”, „Curcubeu”, „Cobra” şi „Magic”.

Condițiile și serviciile oferite clienților au crescut calitativ de la an la an, chiar dacă prețurile biletelor au rămas aceleași din anul 2019. Astfel, un bilet pentru întreaga zi pentru adulți este 60 lei, biletul pentru elevi peste 14 ani până la 18 ani și pensionari – 50 lei și biletul pentru copii peste 3 ani până la 14 ani – 30 lei. Copiii până la 3 ani au acces gratuit. În prețul biletului este inclus accesul gratuit la dulap, șezlonguri și tobogane.

Accesul în Aquapark este limitat la 2.000 de vizitatori pe timpul verii și 1.000 de vizitatori, în sezonul rece, capacitate menită să asigure confortul și distanțarea socială pentru clienți.