Peste 70% din lucrările la drumul expres ce va lega Oradea de autostrada Transilvania sunt realizate. Pe cei aproape 20 de km, lucrările se concentrează pe pasajele de la nodurile rutiere și podul peste Criș.
Două lucrări sunt generatoare de ambuteiaje în trafic:
- lucrările de la pasajul suprateran din colțul centurii Oradea, peste girația de unde se trece peste calea ferată spre Sântandrei. Este o lucrare dificilă, executată sub traficul rutier de pe centură. Până la sfârșitul lunii octombrie, când se estimează că lucrările de la pasaj se vor termina, se va circula cu restricții în zonă. Din noiembrie se va circula normal, accesul spre Sântandrei și tranzitul pe centură urmând să se facă mult mai fluent, fără timp pierdut în trafic.
- lucrările la pasajul subteran pe drumul de legătură dintre Sântandrei și Oradea, prin Cazaban. Acest pasaj va permite circulația pe sub drumul expres. În această zonă se va face și racordarea cu drumul expres Arad – Oradea. Constructorii estimează că și aceste lucrări vor fi gata la sfârșitul lunii octombrie. Din noiembrie, pe ambele relații Oradea-Sântandrei se va putea circula normal.
„În condițiile în care lucrările se vor derula fără blocaje, deschiderea circulației pe drumul de legătură se va putea face la sfârșitul acestui an. Deschiderea circulației pe acest drum va conecta Oradea cu rețeaua europeană de autostrăzi„, a explicat Ilie Bolojan
Lucrările sunt gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Transporturi.
Proiectul face parte din rețeaua de drumuri proiectate de Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor pentru o infrastructură bună de drumuri în regiune. De 4-5 ani, cei mai importanți parteneri ai noștri pentru realizarea acestei infrastructuri sunt Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor. Unele proiecte le-a preluat CNAIR, cum este acesta, altele le derulăm noi cu finanțare din Programul Transporturi, iar la alte proiecte ne susțin pentru avizare.
„Centura Beiuș sau Aleșd sunt și ele rezultatul acestui parteneriat, ca și drumul expres Arad – Oradea. În cursul vizitei pe care, ieri, domnul Grindeanu, ministrul Transporturilor, și domnul Pistol, directorul CNAIR, au făcut-o pe șantier, am subliniat parteneriatul avut cu cele două instituții de-a lungul timpului„, a transmis edilul judetului.
„Mulțumesc conducerilor Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, echipelor tehnice și celor de la fonduri europene, constructorilor și tuturor partenerilor pentru această colaborare de durată!„, a conchis Ilie Bolojan
Proiectele mari au nevoie de ani de zile pentru a fi realizate. După ani de eforturi, se vor vedea rezultatele.
Ne găsiți și pe Google News