În ultimii ani orașul Oradea a trecut printr-un proces amplu de transformare cu sprijinul fondurilor europene. Primăria Oradea a implementat și este în curs de implementare a proiectelor europene în valoare de 600 de milioane de euro, care au schimbat în bine fața orașului și au adus o creștere a calității vieții, Oradea devenind oraș fruntaș în atragerea de fonduri europene.
S-au realizat investiții majore în sistemul de termoficare, în sistemul de sănătate, prin modernizarea și dotarea spitalelor, investiții în infrastructură și mobilitate, prin realizarea de poduri și pasaje supraterane și subterane, s-au modernizat străzi și s-au construit drumuri noi, cum ar fi drumul expres, transportul în comun a fost îmbunătățit prin achiziția de tramvaie și autobuze noi iar în prezent se lucrează la extinderea liniilor de tramvai din Calea Aradului, care vor lega această zonă de Cantemir. Au fost reabilitate termic 45 de blocuri și continuăm reabilitarea acestora, am pus în valoare a patrimoniul prin reabilitarea Cetății, reabilitarea bisericilor și a unor clădiri transformate apoi în muzee, spațiile pietonale au fost extinse iar zona centrală a fost modernizată, am amenajat noi parcuri și coridoare verzi, dar ne-am axat și pe dezvoltarea turismului de agrement.
„Pentru perioada de programare 2014-2020, Primăria Oradea a accesat 70 de proiecte cu o valoare de 350 de milioane de euro, Oradea valorificând astfel cu succes șansa fondurilor europene. Dacă mai adăugăm alte 250 de milioane de euro din perioada de finanțare 2007-2013, putem spune că în 8 ani de zile din perioada mandatului primarului Ilie Bolojan, 600 de milioane de euro au fost atrase în Oradea. Acest lucru se vede începând de la reabilitarea Pieței Unirii, se vede în serviciile publice, inclusiv cele de alimentare cu energie termică, serviciile de alimentare cu apă și canalizare. Tot ce a însemnat proiecte de infrastructură a fost o prioritate pentru Primăria Oradea, aceasta nu a ratat nicio oportunitate ca să acceseze fondurile europene”, a declarat Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, prezent vineri în Oradea la inaugurarea primului pasaj rutier subteran din oraș, Pasajul Magheru, realizat tot pe fonduri europene. Ministrul Boloș a vizitat și câteva șantiere pe fonduri europene aflate în lucru, cum ar fi reabilitarea malului stâng al Crișului Repede și reabilitarea Pieței Ferdinand, care urmează să fie finalizate.
Continuarea implementării proiectelor pe fonduri europene și atragerea de noi fonduri europene rămâne o prioritate pentru Oradea și în viitorul exercițiu de finanțare.
„Orașul nu se poate dezvolta fără susținerea investițiilor din fonduri europene. Vom continua modernizarea orașului Oradea, în așa fel încât Oradea să rămână pe traiectoria de dezvoltare europeană pe care se află acum. Ne vom focusa în anii ce urmează să atragem fonduri pentru cele mai mari programe de investiții și suntem deja pregătiți cu studii de fezabilitate și proiecte pentru liniile ce urmează să se deschidă. Anul acesta și anul viitor vom începe noi lucrări de investiții, dintre care unele sunt în stadiul de aprobare a proiectelor, altele sunt deja în licitație, și ne pregătim cu proiecte pe care le vom depune pentru viitorul ciclu de finanțare. În următoarele săptămâni vom începe lucrările la reabilitarea bulevardului Nufărului-Cantemir. Un alt proiect major la care urmează să demarăm lucrările anul viitor este realizarea pasajelor subterane din Centrul Civic, dar și reabilitarea Pieței Cetate și transformarea acesteia într-un centru modern pentru comercianți și orădeni. În viitorul ciclu de finanțare ne dorim să mai realizăm două pasaje subterane, unul la magazinul Crișul iar celălalt la Gară, unde, în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor, vom realiza un centru intermodal de transport metropolitan integrat. Alte proiecte importante pentru turismul de agrement pe care le vom cuprinde în finanțare europeană sunt Grădina Urbană Nufărul și Grădina Termală Ioșia”, a declarat Florin Birta, viceprimarul Oradiei și candidat la Primăria Oradea.
În ceea ce privește dezvoltarea județului Bihor, sunt câteva proiecte strategice pe care, dacă le realizăm în anii următori, județul are condiții pentru dezvoltare, iar dacă nu vor fi realizate, atunci județul nostru va rămâne în urmă, așa cum se întâmplă astăzi.
„Aceste proiecte sunt Autostrada Transilvania, reabilitarea drumului național DN 76 de la Deva spre Oradea, care este o necesitate, pentru ca zona Beiuș-Ștei să se dezvolte, și angajamentul nostru luat împreună cu ministrul transporturilor este că până la 1 decembrie se va circula anul acesta în bune condiții de pe dealul Bitii până la Oradea. De asemenea e nevoie să atragem în continuare bani europeni pentru a pune Bihorul pe harta României. Legătura orașului Oradea cu viitoarea autostradă, finanțată din bani europeni, este un astfel de proiect, lucrările vor începe în cursul anului viitor și în felul acesta Oradea va fi legată de sistemul european de autostrăzi. Un alt proiect important pe care îl vom începe în perioada imediat următoare este cel de realizare a drumului expres Oradea – Arad. Este un proiect major, pentru că în afară de dezvoltarea zonei Salonta – Tinca – Chișinău Criș spre Arad, va dezvolta și culoarul de transport între cele două autostrăzi Transilvania și Coridorul 4, dar și culoarul de transport strategic european din nordul spre sudul Europei, în zona de Sud-Est. În felul acesta, revizuind împreună cu partenerii noștri din Arad studiul de fezabilitate, care a fost din păcate abandonat de zece ani de zile, vom introduce acest proiect pentru finanțare din bani europeni, și în felul acesta și județul în partea de Sud-Vest va fi conectat cu sistemul european de autostrăzi”, spune primarul Ilie Bolojan, candidat la președinția Consiliului Județean Bihor.
Comandat de PNL Bihor Cod mandatar financiar 21200012
Ne găsiți și pe Google News