Eugen Teodorovici vrea sa impoziteze si bacsisul incasat de la clienti
Economie

Eugen Teodorovici vrea sa impoziteze si bacsisul incasat de la clienti

Comisia de buget a Senatului a dezbatut, marţi, zece proiecte legislative depuse de Eugen Teodorovici, printre care şi cel referitor la impozitarea bacşişului încasat de la clienţi în cazul serviciilor de restaurant, baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor.

Pe ordinea de zi a şedinţei Comisiei de buget a Senatului de marţi se află şi cele zece proiecte depuse în Parlament de Eugen Teodorovici, în procedură de urgenţă.

Printre proiectele care vor primi un raport de la Comisia de buget a senatorilor se află şi iniţiativa legislativă pentru impozitarea bacşişului încasat de la clienţi în cazul serviciilor de restaurant, baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor.

Proiectul de act normativ prevede completarea OUG 28/1999, privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu un nou articol.

Astfel, bacşişul este definit ca „orice sumă de bani oferită în mod voluntar de client, în plus faţă de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de către operatorii economici care desfăşoară activităţi corespunzătoare codurilor CAEN: 5610 «Restaurante», 5630 – «Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor»”. Bacşişul nu poate fi asimilat unei livrări de bunuri sau unei prestări de servicii, conform proiectului.

Actul interzice condiţionarea, sub orice formă, a livrărilor de bunuri sau a prestărilor de servicii de acordarea bacşişului. Se instituie obligaţia operatorului economic de a înmâna clientului o notă de plată, în prealabil emiterii bonului fiscal. Nota de plată va conţine rubrici destinate alegerii de către client, a nivelului bacşişului pe care acesta doreşte să îl ofere.

Nivelul bacşişului oferit de client poate varia între 0% şi 15%. Se instituie obligaţia operatorului economic de a distribui sumele provenite din încasarea bacşişului, integral salariaţilor, potrivit unui regulament intern şi de a le înregistra în contabilitate pe seama conturilor de datorii/analitic distinct.

Un alt proiect care va fi dezbătut de senatorii din Comisia de buget este cel care modifică şi completează Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală şi a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum şi aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare.

Având în vedere măsura de trecere a soluţionării contestaţiilor de la ANAF la Ministerul de Finanţe, precum şi faptul că activitatea de soluţionare a contestaţiilor reprezintă activitate de administrare a creanţelor fiscale, se propune completarea art 1 pct 31 prin includerea în definiţia organului fiscal central a Ministerului Finanţelor Publice. Prin similitudine cu prevederile art 11 alin 6 se propune legiferarea expresă a posibilităţii ANAF de a încheia protocoale în vederea furnizării informaţiilor în temeiul art 11 (3) lit d. Un astfel de protocol va reglementa inclusiv mijloacele de exprimare a consimţământului contribuabilului, astfel încât potrivit aprecierii organului fiscal, să fie asigurată identificarea contribuabilului şi protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Ne găsiți și pe Google News