Mulți antreprenori au deseori impresia că, într-o industrie extrem de competitivă, în care există zeci sau chiar sute de branduri, propriul business este foarte greu de scos în evidență.
Această mentalitate este specifică mai ales celor care au o afacere nouă, într-o domeniu deja suprasaturat. Totuși, există și afaceri mai vechi care se simt amenințate de valul nou și pleacă de la premisa că vor fi depășiți de industrie și uitați de către publicul lor.
De aceea, este extrem de important să știi cum să te remarci, cum să te diferențiezi de alte branduri similare și cum să îți construiești o rețea puternică și sustenabilă.
Iată cum să îți diferențiezi brandul eficient și să atragi clienți care vor rămâne fideli!
1. Obține vizibilitate pentru brandul tău
Pentru a-ți face brandul recunoscut și pentru a te afirma printre celelalte afaceri similare va trebui, în primul rând, să câștigi vizibilitate.
Fie că businessul tău este unul nou sau există de mai mult timp, însă nu ți-ai concentrat eforturile pentru a-l face cât mai vizibil, este timpul să investești într-o strategie optimă în acest sens realizată de o agenție marketing.
Primul lucru pe care îl poți face pentru rezultate reale și semnificative este să apelezi la servicii SEO pentru website-ul tău. Fie că ai un magazin online sau o pagină de prezentare, poziționarea cât mai bună a acestui mediu în rezultatele Google te poate ajuta enorm să ajungi la publicul tău.
De asemenea, și o prezență activă pe rețelele sociale este la fel de importantă. Investește în strategie, apoi creează planuri de postări și fii consecvent.
2. Comunică despre cum rezolvi problema consumatorului
Odată ce strategia ta pentru SEO și social media este stabilită, iar oamenii ajung să te descopere, devine esențial mesajul pe care îl transmiți.
Unghiul de abordare a comunicării este extrem de important. Majoritatea afacerilor pun accent pe ceea ce oferă și își scot în evidență experiența, expertiza, rezultatele, cifrele fabuloase și premiile impresionante.
Deși aceste lucruri sunt și ele importante, dacă vrei să îți diferențiezi brandul, este indicat să le vorbești potențialilor clienți despre problemele cu care ei se confruntă și felul în care serviciile sau produsele tale rezolvă aceste probleme.
Astfel, consumatorii vor rezona cu mesajul tău, se vor regăsi și vor înțelege că pot apela cu încredere la tine pentru a-i înțelege și pentru a le veni în ajutor.
3. Fii autentic și sincer
Deseori, clienții se îndreaptă către brandurile pe care le simt sincere și umane. De exemplu, un consumator va tinde să aleagă acea companie care comunică sincer și autentic, pe un ton prietenos și plin de personalitate, în detrimentul unui brand cu o comunicare neutră, pe un ton rece și impersonal.
Acestea fiind spuse, nu ezita să oferi personalitate și culoare brandului tău. Nu încerca să fii pe placul tuturor, ci definește-ți un public ideal și adresează-te acestuia.
4. Orientează-te către soluții pe termen lung
Multe branduri își doresc să obțină celebritate și rezultate excelente cât mai rapid cu putință. Prin urmare, apelează la soluții riscante, precum un PR stunt (o „cascadorie” de PR) sau concursuri cu premii foarte valoroase.
Deși aceste acțiuni pot aduce, temporar, multă atenție asupra brandului tău, ele nu vor fi sustenabile. Cu alte cuvinte, după ce valul de faimă va trece, consumatorii vor uita de afacerea ta și se vor orienta către următoarea.
Pentru a te diferenția de alte afaceri care apar și dispar rapid, construiește o strategie pe termen lung și definește-ți o prezentă constantă, atât în mediul online, cât și în cel offline. Astfel, vei construi încredere în rândul consumatorilor și vei reuși să te remarci din mulțime.
În final, reține că, deși există multe alte branduri asemănătoare, care oferă aproximativ aceleași servicii sau produse, nimeni nu are viziunea ta unică și nimeni nu rezolva problemele așa cum o faci tu. Mizează pe unicitatea afacerii tale și comunică respectând recomandările de mai sus!
Ne găsiți și pe Google News