Consiliul Județean Bihor a aprobat astăzi, 30.03.2021, în ședința ordinară, un contract de asociere între Consiliul Județean Bihor, U.A.T. Salonta, U.A.T. Municipiul Marghita, U.A.T. Municipiul Beiuș și U.A.T. Oraș Aleșd, în scopul realizării unor centre de colectare a deșeurilor.
Aceste centre vor fi create pentru a completa „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor în județul Bihor”, deoarece deșeurile de mari dimensiuni, în afara celor două centre din Oradea, nu mai pot fi depozitate altundeva în județul Bihor. Centrele de colectare separată a deșeurilor vor deservi atât unitatea administrativ – teritorială unde sunt ele amplasate, cât și cele din vecinătate.
„Am avut întâlniri cu cei patru primari, cărora le mulțumesc că am ajuns în acest stadiu, să aprobăm hotărârea. Fiecare dintre cele 4 orașe ar urma să ne pună la dispoziție, prin transfer, un amplasament de aproximativ 3.000 metri pătrați, într-o zonă unde cetățenii au acces. Consiliul Județean Bihor ar urma să realizeze platformele de depozitare a deșeurilor care reproduc modelul celor care au fost realizate în Oradea, de exemplu cea din zona Thurzó Sándor. Containerele vor fi pe diferite specificații, iar cetățenii vor depozita gratuit pe o perioadă de minim 3 ani toate acele categorii de deșeuri care nu sunt ridicate de către operatorul de salubritate local, spre exemplu: deșeuri care rezultă din contrucții și demolări, cauciucuri, chiuvete, mobilier mare, diferite tipuri de ulei”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor, într-o conferință de presă care a precedat ședința ordinară.
Valoarea unui depozit este de aproximativ 150 de mii de euro.
„Pe baza unor protocoale cu unele primării care au graniță cu aceste orașe, cetățenii vor putea aduce deșeurile, iar primăriile acelea vor suporta costurile de neutralizare a deșeurilor. În felul acesta creăm niște sisteme care vor acoperi zonele unde sunt concentrări de populație. Iar la Ștei și Sânmartin trebuie să dotăm cu containere platforme deja existente, iar anul viitor ne propunem să continuă amenajarea de centre și în alte zone din județ, astfel încât în 2-3 ani să avem în tot județul, pentru toate categoriile de deșeuri, astfel de platforme” a mai declarat Ilie Bolojan.
Modalitatea de organizare și funcționare a Centrului, tipul și cantitățile de deșeuri care pot fi preluate de la un cetățean, orarul de funcționare, localitățile învecinate deservite și condițiile în care sunt deservite, urmează a fi stabilite printr-un Regulament de funcționare a Centrului de colectare separată a deșeurilor, adoptat de către fiecare consiliu local, cu avizul prealabil al Consiliului Județean Bihor.
Ne găsiți și pe Google News