Ce masuri a adoptat CJSU Bihor pentru zona partiilor de schi de la Stana de Vale si Vartop, in vederea limitarii raspandirii COVID-19
Stiri Bihor

Ce masuri a adoptat CJSU Bihor pentru zona partiilor de schi de la Stana de Vale si Vartop, in vederea limitarii raspandirii COVID-19

Având în vedere numărul crescut de persoane infectate în judeţul Bihor, precum şi apariţia zilnică a unor cazuri noi de persoane infectate, aspecte care generează o presiune constantă asupra capacităţii de gestionare a unităţilor administrativ – teritoriale şl a sistemului sanitar, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă adoptă următoarea Hotarare:

Pentru evitarea aglomerațiilor și limitarea răspândirii COVID-19 în zona pârtiilor de schi dispuse în Staţiunea Stâna de Vale respectiv Satul de Vacanţă Vârtop, administratorii punctelor cu potențial de risc vor urmări implementarea şi respectarea următoarelor măsuri pe întreaga perioadă de funcționare, la punctele cu potențial de risc precum: 

  • Instalațiile de transport
  • Casieriile de bilete
  • Apres-ski-urile și alte asemenea
  • Pârtiile de schi/snowboarding/sanie/tubbing/rollercoaster
  • Unitățile de alimentație publică
  • Centrele de închiriere

Măsuri aplicabile tuturor persoanelor cu vârsta peste 5 ani pentru satul de vacanță Vârtop – Pârtia Piatra Grăitoare / telescaun :

  1. acoperirea nasului și a gurii cu mască sau cagulă pe toată perioada în care se află pe domeniul/resortul schiabil (la coadă, pe durata călătoriei, pe pârtie sau în spațiile închise);
  2. purtarea mânușilor de către turiști pe toată perioada în care se află pe domeniul / resortul schiabil;
  3. dirijarea fluxului de oameni de către personalul de deservire astfel încât să se evite aglomerările de persoane;
  4. supravegherea de către personalul de deservire a respectării distanței de siguranță de către turiști minim 2 metri;
  5. personalul de deservire de pe peroane va asista și dirija în permanență îmbarcarea și debarcarea persoanelor astfel încât să se evite aglomerațiile;
  6. se va marca peronul stație/locul de îmbarcare pentru a menține distanța minimă recomandată;
  7. păstrarea distanței fizice de min. 2 metri între persoanele ce stau la coada de bilete sau la îmbarcarea pe instalatii;
  8. accesul pe telescaun se va rezuma la maxim 2 persoane la distanță de 2 locuri pe bancheta de transport, cu excepția: persoanelor provenite din același familie, copii insoțiți de un singur adult, personalul de intervenție;
  9. pentru evitarea aglomerării la casa de bilete se va crea un culoar separat pentru aceasta și mutarea ei la baza scărilor de acces către platforma instalației;
  10. folosirea sistemului de cartele cu mai multe urcări;
  11. se va încuraja plata cu cardul;
  12. se vor crea culoare de acces la case la o distanță de minim 2 m între ele;
  13. lucrătorii în casierie au obligația de a purta mască și mănuși de protecție și de a le schimba la fiecare oră;
  14. separarea lucrătorilor din casierie de cumpărători se va face printr-un panou de plexiglas transparent;
  15. în incinta casieriilor și în cazul servirii de tip tejghea sau automat de vânzare, este recomandată punerea la dispoziție a dezinfectantului atât pentru cumpărători, cât și pentru personalul deservent;
  16. marcarea sensului de urcare și coborâre pe scările de acces ce duc pe platforma de îmbarcare;
  17. crearea unui culoar delimitat pentru accesul la instalație în vederea îmbarcării/debarcării;
  18. Interzicerea accesului la instalație a persoanelor fără echipament de schi sau snowboard în intervalul orar 11:00 – 17:00

Alin.3. Măsuri aplicabile tuturor persoanelor cu vârsta peste 5 ani pentru stațiunea Stâna de Vale – Pârtiile de schi, Pârtia de sănii, Pârtia de Tubing / teleschi și bandă rulantă aplicabile tuturor persoanelor cu vârsta peste 5 ani :

  1. acoperirea nasului și a gurii cu mască sau cagulă; pe toată perioada în care se află pe domeniul / resortul schiabil (la coadă, pe durata călătoriei, pe pârtie sau în spațiile închise);
  2. purtarea mănușilor de către turiști pe toată perioada în care se află pe domeniul / resortul schiabil;
  3. dirijarea fluxului de persoane de către personalul de deservire astfel încât să se evite aglomerările;
  4. supravegherea de către personalul de deservire a respectării distanței de siguranță de către turiști;
  5. personalul de deservire de pe peroane va asista și dirija în permanență îmbarcarea și debarcarea persoanelor astfel încât să se evite aglomerațiile;
  6. se va marca peronul stație/locul de îmbarcare pentru a se menține distanța minimă recomandată;
  7. păstrarea distanței fizice de minim 2 metri între persoanele ce stau la coada de bilete sau la îmbarcarea pe instalații;
  8. accesul pe banda rulantă aferentă Pârtiei de Tubing cu păstrarea distanțării fizice de minim 2 metri, cu excepția: persoanelor provenite din același familie, copii însoțiți de un singur adult;
  9. folosirea sistemului de cartele cu mai multe urcări;
  10. se va încuraja plata cu cardul
  11. lucrătorii în casierie au obligația de a purta mască și mănuși de protecție și de a le schimba la fiecare oră
  12. separarea lucrătorilor din casierie de cumpărători se va face printr-un panou de plexiglas transparent
  13. în incinta casieriilor și în cazul servirii de tip tejghea sau automat de vânzare, este recomandată punerea la dispoziție a dezinfectantului atât pentru cumpărători cât și pentru personalul deservent
  14. pentru evitarea aglomerării la casa de bilete se va crea un culoar separat pentru
  15. crearea unui culoar delimitat pentru accesul la instalații în vederea îmbarcării/debarcării;

Alin.4. Măsuri aplicabile tuturor persoanelor cu vârsta peste 5 ani în zona/interiorul centrelor de închiriere a echipamentelor de schi, snowbord, sănii :

  1. acoperirea nasului și a gurii cu mască sau cagulă;
  2. centrele vor pune la dispozitie dezinfectant pentru toți clienții și lucrătorii;
  3. lucrătorii din aceste centre au obligația de a purta mască și mănuși de protecție și de a le schimba la fiecare oră;
  4. se va limita numărul de persoane care au acces în interiorul acestor spații;
  5. se vor dezinfecta periodic suprafețele și echipamentele închiriate /

Alin.5. Măsuri apres-ski:

Apres-ski sunt locații de tip HoReCa pentru care se vor aplica măsurile stabilite pentru astfel de locații așa cum sunt prevăzute:

  • în Ordinele de ministru incidente specifice
  • în H.G. nr.1065/11.12.2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 decembrie, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19
  • În Hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență

Art.2. Responsabilitatea aplicării şi urmăririi respectării măsurilor prevăzute la Art.1 revine administratorilor prevăzuți pentru punctele cu potențial de risc de la Art.1 Alin.1

Art.3. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ”Crișana” al judeţului Bihor, prin Secretariatul Tehnic Permanent, va comunica prezenta Hotărâre tuturor membrilor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bihor și către Comitetele locale pentru situaţii de urgenţă al oraşului Nucet şi al comunei Budureasa, pentru punere în aplicare.

Art. 4. Prezenta hotărâre se publică pe site-ul Instituţiei Prefectului Judeţul Bihor.

 

Ne găsiți și pe Google News