Afișe, mesaje preventive și scenete pe teme de prevenire a violenței, realizate cu multă creativitate de elevii a șase instituții de învățământ bihorene.
Educatie

Afișe, mesaje preventive și scenete pe teme de prevenire a violenței, realizate cu multă creativitate de elevii a șase instituții de învățământ bihorene.

Marți, 21 noiembrie a.c., la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din municipiul Oradea s-a desfășurat o activitate informativ preventivă în cadrul proiectului județean „Adolescența altfel!”, inițiat de către șase instituții de învățământ din județul Bihor, în parteneriat cu Inspectoratul de Poliție Județean Bihor.

Scopul proiectului este îmbunătățirea gradului de implicare voluntară a elevilor în activități de prevenire a violenței, prin descoperirea potențialului lor creativ și de exprimare liberă.

În cadrul evenimentului, peste 70 de elevi de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”, Școala Gimnazială „Avram Iancu” Oradea, Școala Gimnazială „Aurel Pop” Oșorhei și Școala Gimnazială Hidișelul de Sus și-au dovedit cunoștințele preventive dobândite de-a lungul timpului de la profesori și polițiști, într-un concurs preventiv.

Elevii participanți, îndrumați de profesori și de polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, au avut de parcurs două probe. Prima a constat în realizarea unui afiș cu mesaje din domeniul prevenirii violenței, iar cea de-a doua probă, intitulată „Să spunem STOP violenței prin artă!”, a constat în realizarea unor mesaje preventive de impact, pornind de la trei cuvinte cheie: armonie, înțelegere și toleranță.

În cea de-a doua parte a evenimentului, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au organizat o dezbatere inedită, cu titlul „Fețe al violenței”, prin care elevii au fost informați cu privire la principalele tipuri de violență, fizică, verbală și psihologică, despre fenomenul bulying-ului și consecințele sale, în scopul formării unui comportament antiviolent.

Elevii au fost împărțiți în trei grupe, agresori, victime și spectatori. Fiecare participant, în funcție de rolul atribuit, a trebuit să identifice tipologia personajului în pielea căruia a fost pus și să descrie sentimentele pe care le-a trăit jucând rolul respectiv. Grupa spectatorilor a trebuit să identifice atitudinea pe care ar trebui să o aibă în cazul în care ar fi martori la comiterea unui act cu violență și soluțiile cele mai bune pentru aplanarea conflictului.

În urma jurizării concursului, locul întâi la secțiunea „Afiș” a fost împărțit între elevii Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea, coordonați de profesorii Zopota Ciprian și Bubela Carmen și elevii Școlii Gimnaziale „Aurel Pop” Oșorhei, coordonați de profesorii Mohuț Adrian și Țoca Amalia. Locul al doilea la secțiunea „Așif” a fost adjudecat de elevii Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu” din Oradea, coordonați de profesorii Stroe Ramona și Țiț Gabriela, iar cel de-al treilea loc la secțiunea „Afiș” a fost ocupat elevii Școlii Gimnaziale Hidișelul de Sus, coordonați de profesorii Călinescu Anca și Băliban Petru. Tot la secțiunea „Afiș” au fost acordate două mențiuni, elevilor Colegiului Național „Iosif Vulcan” Oradea, coordonați de profesoara Holhoș Felicia și elevilor Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” Oradea, coordonați de profesorii Bungău Angela și Șpan Claudia.

Premiul pentru cel mai bun mesaj preventiv a fost obținut de elevii Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din municipiul Oradea.

La sfârșitul activității, două echipaje de elevi de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea și de la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”din municipiul Oradea au prezentat două scenete cu mesaj antiviolență, intituale „Bătaia nu face legea!” și „Schimbă violența cu o îmbrățișare!”, realizate de copii în cadrul Proiectului județean „Mesajul meu antiviolență”, derulat de polițiștii de prevenire bihoreni.

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

loading...