Anunțuri publicitare
Via Carpatia prinde contur, “Mega Autostrada estului” va trece prin Oradea
Stiri Bihor

Via Carpatia prinde contur, “Mega Autostrada estului” va trece prin Oradea

Maine, se va desfasura la Oradea conferința internațională dedicată proiectului trans-european Via Carpatia, la eveniment vor participa oficialități de la ministerele de resort din România, Ungaria, reprezentanți ai regiunilor din Polonia și Slovacia, experți de la instituții de politici publice din Europa Centrală.

România este una dintre ţările care au aderat la proiectul rutier Via Carpatia, o autostradă care urmează să lege Marea Mediterană de Marea Baltică. Noua autostradă, aflată deocamdată la nivel de discuţii, are două trasee propuse pe teritoriul României.

Mai multe state est-europene, printre care şi România, vor să construiască împreună o axă rutieră care să lege Lituania de Bulgaria, conform unei declaraţii comune semnate joi, la Varşovia.

Via Carpatia

Numit “Via Carpatia“, proiectul a primit deja adeziunea a şapte ţări – Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina şi Turcia – semnatare ale declaraţiei, a declarat ministrul polonez al infrastructurii, Andrzej Adamczyk.

Bulgaria, interesată şi ea de proiect, se va angaja ‘cu următoarea ocazie’, în timp ce Republica Cehă a asistat la întâlnirea de la Varşovia ‘în calitate de observator’, a adăugat el.

Într-unul dintre scenariile propuse, autostrada ar urma să plece din nordul Greciei şi să traverseze estul Europei, până în Lituania, la Marea Baltică.

Ruta principală constă în construirea unei autostrăzi pe traseul Borş (la graniţa cu Ungaria, acolo unde trebuie să ajungă şi Autostrada Transilvania)-Oradea-Arad-Timişoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Vînju Mare-Calafa (la graniţa cu Bulgaria).O parte din autostradă deja există, între Arad şi Lugoj. Lungimea totală a autostrăzii este de 462 km.

Va Carpatia Romania

Ruta alternativă care apare pe site-ul CNADNR are o lungime de 936 km, are avantajul că urmăreşte în mare parte traseul vechiului Coridor 4, unde există deja autostradă, mai puţin tronsonul Sibiu-Piteşti, dar nu face conexiunea cu Marea Mediterană, ci doar cu Marea Neagră, la Constanţa. Autodstrada ar urma traseul Borş-Oradea-Arad (momentan nu exisă autostradă acolo), şi de acolo ar urma să se lege de autostrada de pe vechiul coridor IV, care este construită deja în mare parte: Arad-Timişoara-Lugoj-Deva-Orăştie-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa.

Sursa: economica.net

loading...