Studiu: Oradea sufocata de masini, iar parkshareingul ar putea fi solutia. Care sunt cele mai aglomerate cartiere
Stiri Oradea

Studiu: Oradea sufocata de masini, iar parkshareingul ar putea fi solutia. Care sunt cele mai aglomerate cartiere

Chiar dacă prețurile pentru locurile de parcare au fost majorate în cele mai multe municipii din România, zonele centrale din marile orașe sunt sufocate de autoturisme.

Acest lucru se observă și pe un studiu realizat de yeParking, în perioada februarie – martie 2021, privind zonele cele mai solicitate de staționare de șoferii înscriși în aplicația noastră.

În majoritatea municipiilor, zonele centrale rămân cele mai solicitate de utilizatorii noștri.

Totuși, la Oradea, cele mai multe parcări se efectuează în cartierul Rogerius. Aproape 3 din 10 șoferi caută zilnic un loc de parcare acolo și își petrec în medie 10 minute în căutarea unui loc de staționare.

Căutate sunt și zonele Valența și Nufărul cu câte 20%, Decebal-Dacia cu aproape 15%, Dimitrie Cantemir cu 11,7% și Subcetate cu 6,4%.

Autoritățile locale vor fi nevoite să lucreze mai mult pe viitor cu mediul privat, pentru a identifica oportunități de a rezolva problema locurilor de parcare. Există numeroase zone sau spații care se pot transforma, de pildă, peste noapte în parcări rezidențiale. Cum ar fi cele ale centrelor comerciale, care în proporție de 80% ramân goale pe timpul nopții.

În marile orașe din Europa, autoritățile încurajează parksharing-ul, oferă beneficii șoferilor care își lasă autoturismele în parcări de tip “park&ride” sau donează permanent veniturile obținute din taxele de staționări – către proiecte pentru comunitate: construirea de spitale sau școli.

oradea parcari
oradea parcari

“Parking-urile sunt mereu binevenite, dar parcă și mai plăcute sunt parcurile și zonele pietonale. Însă va rămâne mereu problema opțiunilor de parcare. De aceea propunem principiul, eficientizam mai mult – construim mai puțin.

Majorarea tarifelor de parcare în zonele centrale – în speranța descongestionării traficului – este una dintre soluții, dar nu ar trebui să fie singura. Municipalitățile pot să își deschidă orizonturile, să găsească și să implementeze alternative, în folosul activ al comunității.

Noi prezentăm o astfel de alternativă, gratuită, de a încuraja parksharingul atât pentru parcările de domiciliu cât și pentru cele private. Iar cei care își distribuie locul de parcare către comunitate să aibă parte de diverse beneficii. Primăriile pot să încurajeze astfel utilizarea transportului alternativ sau staționarea în parking-urile din jurul zonelor centrale, oferind discount-uri și subvenții celor care contribuie prin parksharing.

Sunt doar câteva idei, dar în măsura în care comunitatea va găsi deschidere din partea autorităților locale, sunt sigur că putem găsi cele mai eficiente soluții”, a declarat Mihai Lodoabă, CEO yeParking.