Primul curs de SEO din Romania se apropie de finalul primei luni
Diverse

Primul curs de SEO din Romania se apropie de finalul primei luni

“May the force of Google be with you!” – astfel isi promoveaza Ovidiu Joita, CEO si owner iAgency.ro, prima scoala de SEO din Romania, intitulata sugestiv Jedi SEO School! Prima editie a inceput pe 4 februarie, urmand sa se desfasoare pe parcursul a doua luni, cate trei zile pe saptamana.

In cadrul acestui curs SEO, participantii vor avea parte de o pregatire la un nivel avansat, urmand ca la final sa isi poata insusi cele mai eficiente tehnici de a urca un site in primele pozitii in Google. Cursul este impartit in 4 capitole care reprezinta teme fundamentale pentru optimizarea SEO:

  • Optimizare On-Page;
  • Optimizare Off-Page si linkbuilding;
  • Indicatorii de User Experience;
  • Valoarea brandului in online – brand awareness.

De altfel, pe parcursul celor doua luni de curs SEO, vor sustine prezentari invitati speciali, nume grele din lumea marketingului romanesc. Cel care a “spart gheata” este Horia Neagu, specialist SEO si expert in optimizarea Off-Page (link building). Prezentarea sa a durat 2 ore, fiind o descriere amanuntita a ceea ce inseamna in ziua de azi un profil de linkuri valoros, care sa sustina cresterea unui site in SERP (search engine results pages).

Optimizarea Off-Page este una dintre cele mai dificile piese din tot ceea ce inseamna SEO, link building-ul fiind una dintre cele mai eficiente metode prin care un business online isi poate consolida atat reputatia, cat si pozitiile in Google, acestea traducandu-se in venituri mai mari. Link building-ul necesita timp si rabdare, iar rezultatele vor aparea in timp. Insa aceasta metoda a evoluat pana in punctul in care functioneaza doar daca la mijloc exista continut valoros. Business-urile nu se mai pot promova pe ele insele. Google obliga companiile sa se reorienteze catre calitate. Lumea digitala se bucura astazi de schimbul intre perspective folositoare si idei noi.

In cadrul acestui curs SEO, Horia Neagu a explicat una dintre metodele de link building mai putin cunoscute in Romania. Este vorba despre outreach.

Exista mai multe forme de outreach: prin email, social media, influenceri si presa. Fiecare dintre aceste forme presupune acelasi lucru, anume ca aceste persoane sa includa pe site-ul lor continutul creat de tine si sa adauge link catre site-ul tau.

Acelasi lucru urmareste si procesul de link building “clasic”, prin publicarea de comunicate,  advertoriale, anunturi sau alte texte insotite de link catre business-ul tau. Cu cat un site beneficiaza de mai multe astfel de linkuri, cu atat el va fi listat mai bine in Google. Desigur, practicile s-au schimbat in timp. In trecut, se foloseau o multime de linkuri spammy pentru a pacali algoritmii lui Google si a creste in pozitii. Era o perioada cand puteai sa-ti inscrii site-ul pe directoare Web si sa primesti link-uri de acolo. Dar astfel de metode au fost rapid interzise de Google, acesta schimband radical modul in care functioneaza algoritmii sai.

Acum nu mai este vorba doar despre numarul de linkuri, ci si de calitatea lor. Cursantii au aflat in cadrul acestui curs SEO ca outreach-ul si link building-ul “clasic” urmaresc acelasi lucru, doar ca metoda outreach este mai targetata. Site-urile pe care se plaseaza link-urile sunt relevante pentru profilul business-ului si ofera o credibilitate mai mare.

Urmeaza inca o luna de initiere in “Google Force”, iar suprizele pe care Ovidiu Joita le-a pregatit cursantilor continua. “Imi doresc sa cresc piata online romaneasca prin pregatirea unor specialisti SEO si marketeri. Acestia vor putea face diferenta pentru business-urile online de care se vor ocupa. Imi doresc sa gasesc acesti oameni ‘sclipitori’, care vor implementa cu succes noile concepte de SEO la cele mai importante brand-uri din online”, spune  Ovidiu Joita.

loading...