Anunțuri publicitare
Primaria Oradea vrea sa achizitioneze autobuze din gama Mercedes Citaro Hybrid. Vezi cum arata (GALERIE FOTO)
Stiri Oradea

Primaria Oradea vrea sa achizitioneze autobuze din gama Mercedes Citaro Hybrid. Vezi cum arata (GALERIE FOTO)

Saptamana trecuta conducerea OTL a susținut o conferință de presă pe platoul din fața Primăriei Oradea, în care a prezentat noul autobuz urban MB Citaro Hybrid. La conferință au participat directorul general Viorel Pop, împreună cu directorul de vânzări autobuze și autocare Mercedes-Benz, dl. Bogdan Aldea

Prezentarea autobuzului a inclus și un drive test făcut de reprezentanţii companiei Mercedes-Benz România. Această prezentare vine în întâmpinarea încercărilor administrației locale de a găsi soluții ecologice pentru transportul public local.

În deschiderea conferinței de presă, directorul Viorel Pop a precizat: “Avantajul acestui autobuz constă în fapul că recuperează energie, iar consumul de carburant este mult mai mic decât la autobuzele normale, cu cel puțin 8,5 -10%. Acest autobuz are cca 100 de locuri, din care 40 pe scaune și restul în picioare. Ca și preț se încadrează undeva între 350.000 euro și 380.000 de euro. Intenția OTL-ului este să achiziționeze o flotă de autobuze, momentan căutându-se sursele de finanțare, sperăm noi din fonduri europene. Cele mai avantajoase, care ar face cel mai bine față sunt autobuzele hibrid, care sunt o combinație între electric și motorul diesel.

Reprezentantul Mercedes-Benz, dl. Bogdan Aldea a menționat că evenimentul de azi face parte dintr-o campanie de promovare care este în desfǎşurare în mai multe orașe din țară: “Punctul de plecare este conferința de la Paris din anul 2015 în care toate țările lumii și-au luat angajamente ferme pentru reducerea poluării cu 40% până în anul 2030. În aces context au apărut tot felul de tendințe menite să reducă nivelul dioxidului de carbon. Cele trei soluții sunt: soluția full electric, soluția pe gaz natural comprimat și motorul hibrid. Autobuzul cu motor hibrid este momentan soluția cea mai eficientă de a investi într-un vehicol care reduce poluarea, acest mijlocul de transport fiind eligibil pentru achiziția prin fonduri europene“.

Autobuzul Citaro Hybrid este disponibil pentru piaţa din România. Pe plan internaţional, primele comenzi au fost livrate în decembrie 2017 și, de atunci, mai mulți operatori de transport au optat pentru acest model. De exemplu, operatorul din Cracovia (al doilea ca mărime din Polonia) a comandat deja 30 de autobuze.

Mercedes-Benz Citaro Hybrid – etalon în segmentul autobuzelor urbane hybrid

Mercedes-Benz Citaro Hybrid a fost special conceput pentru cerințele traficului din orașe și marchează un nou capitol în materie de propulsie pentru autobuzele urbane.

Noul Citaro Hybrid le oferă pasagerilor confortul apreciat al modelului deja consacrat, Citaro. Niciun detaliu de echipare din habitaclu nu este afectat de tehnologia hibrid. Interiorul oferă un spațiu generos, iar scaunele și barele de susținere sunt optimizate ergonomic. În funcție de varianta de echipare, Citaro Hybrid este prevăzut cu instalație de climatizare performantă și încălzitoare amplasate în pereții laterali ai salonului dedicat pasagerilor.

Noul Citaro Hybrid poate fi operat la fel de facil ca orice alt Citaro – de la scaunul șoferului montat pe o platformă ridicată ce asigură o vizibilitate optimă de jur împrejur, la panoul de instrumente, elementele de comandă amplasate ergonomic și volanul multifuncțional.

Consumul redus cu până la 8,5% contribuie la creşterea vitezei de amortizare a investiției

Modelul Citaro Hybrid este disponibil în mai multe variante de dimensiuni, astfel încât să corespundă celor mai stricte cerinţe în ceea ce priveşte numărul de pasageri transportaţi, respectiv se poate configura pentru a acoperi necesităţile fiecărui operator.

Motoarele diesel sau pe gaz natural comprimat, asistate de un modul hibrid extrem de eficient și compact, asigură o forță de tracțiune suplimentară. Motorul electric, montat între motorul cu combustie și transmisia automată, generează o putere maximă de 14 kW și un cuplu maxim de 220 Nm, contribuind astfel la reducerea semnificativă a emisiilor poluante, comparativ cu versiunea standard diesel. În funcţie de modul de operare, se poate realiza o economie a consumului de combustibil cu până la 8,5%. Procesul de funcționare al Citaro Hybrid este foarte simplu: atunci când autobuzul este decelerat, motorul electric acționează ca generator și transformă energia de frânare în energie electrică. Aceasta este stocată pentru a veni în ajutorul motorului cu combustie, în special în timpul demarării. De aici, rezultă unul dintre cele mai importante avantaje ale modelului Citaro Hybrid, şi anume faptul că nu necesită staţii de încărcare.

Citaro Hybrid reprezintă o investiție sigură pe termen lung pentru operatorii de transport. Toate componentele sunt proiectate pentru exploatare intensă, asigurând o durată de utilizare a autovehiculului de peste 12 ani. Intervalul de revizie pentru Citaro Hybrid contribuie la scăderea costurilor de operare, acest lucru reprezentând un alt avantaj al tehnologiei hibrid. Planul de întreținere este, de asemenea, simplificat comparativ cu modelele anterioare.

Anunțuri publicitare
loading...