Primăria Oradea va moderniza Calea Clujului prin lărgirea carosabilului de la două la patru benzi
Stiri Oradea

Primăria Oradea va moderniza Calea Clujului prin lărgirea carosabilului de la două la patru benzi

noriel.ro

Primăria Oradea va moderniza Calea Clujului prin lărgirea carosabilului de la două la patru benzi, pe tronsonul cuprins între girația de la pasajul suprateran peste calea ferată și intrarea în Oșorhei.

Circulația pe drumul de la pasajul suprateran până la intrarea în Oșorhei este de multe ori foarte aglomerată și cu multe blocaje. Pentru rezolvarea parțială a acestei probleme, venim cu propunerea de lărgire a străzii de la două la patru benzi, crearea unei piste de biciclete și a unui trotuar pietonal. Una din cauzele ambuteiajelor e faptul că, de multe ori, mașinile care vin dinspre Oradea și doresc să facă stânga la firmele dintre Oradea și Oșorhei, trec peste linia continuă. Astfel, prin această modernizare axul central dintre cele 4 benzi va fi marcat cu panouri new jersey, care nu vor mai permite virajul stânga peste linia continuă, iar la intrarea în Oșorhei va fi amenajat un sens giratoriu, pentru ca toți cei care vor veni din Oradea și vor dori să facă stânga, să poată merge până la sensul giratoriu și să se întoarcă înapoi în zona firmelor. Totuși, aglomerația va fi redusă total doar când va fi gata centura ocolitoare a comunei Oșorhei”, a precizat primarul Florin Birta.

Consiliul Local a aprobat azi, 27 mai, documentația de avizare a lucrărilor, indicatorii tehnico-economici, dar și coridorul de expropriere aferent lucrării „Modernizare str. Calea Clujului – tronson girație pasaj peste calea ferată – intrarea în Oșorhei”.

Calea Clujului este o arteră foarte importantă de circulație din partea de est a orașului, care face parte din drumul național DN 1 și drumul european E 60 relația Cluj – Borș, iar de modul în care se circulă pe această arteră depinde atât fluența traficului local, cât și a traficului de tranzit.

decathlon.ro

La momentul actual, în zona intersecției pasajului suprateran peste calea ferată cu Calea Clujului după girația aferentă, drumul se îngustează de la patru la două benzi de circulație, câte una pe sens.

Având în vedere această gâtuire a circulației și traficul intens din această zonă, proiectul municipalității vine cu propunerea de lărgire a carosabilului pe tronsonul până la intrarea în localitatea Oșorhei.

Pe lângă lărgirea carosabilului la 4 benzi, proiectul prevede amenajarea de-a lungul întregii părți carosabile a unei piste de biciclete cu două sensuri, dar și amenajarea de trotuare.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici, partea carosabilă va avea o lungime de 1016 m, pista de biciclete tot 1016 m, rețeaua de canalizare pluvială – 2036 m, canalizația tehnică de telecomunicații – 1800 m, iar rețeaua de iluminat public stradal 1890 m. La intrarea în Oșorhei se va amenaja un punct de întoarcere (o girație).