Primăria Oradea intenționează să construiască un dispecerat integrat, denumit Cloud de Servicii Electronice Publice Locale, în zona străzii Alexandru Roman, în spatele Poliției Municipiului Oradea, la intersecția cu Calea Aradului.
Proiectul va fi un centru modern de management, unde vor fi agregate toate datele esențiale ale orașului, permițând monitorizarea și intervenția rapidă pentru serviciile publice critice. Investiția propusă include și facilități pentru situații de urgență și alte servicii esențiale pentru buna funcționare a orașului.
Primarul Florin Birta a oferit detalii despre această investiție, explicând că „în această clădire vor fi monitorizate și gestionate toate serviciile publice ale municipiului Oradea: Compania de Apă, Termoficare, transportul public, parcările, salubritatea, iluminatul public, managementul traficului, supravegherea video, precum și alte utilități publice, cum ar fi distribuția de energie electrică și gaze naturale. Totodată, aici va funcționa și dispeceratul serviciului de urgență 112, având un etaj dedicat exclusiv acestuia. În plus, vor fi stocate și gestionate bazele de date publice, de la spitale și școli, până la datele Primăriei și companiilor subordonate”.
Centrul va fi primul de acest tip din Oradea și Bihor, integrând atât serviciile publice, cât și pe cele de urgență. Clădirea va avea un regim de înălțime de subsol, parter și patru etaje, cu o înălțime maximă de 45 de metri, și o suprafață desfășurată de 6.429 mp. Valoarea totală a investiției este estimată la 106 milioane lei, fără TVA.
Structura clădirii include:
- Subsol: parcare cu 27 de locuri și un adăpost de apărare;
- Parter: un data center (50% din suprafață) pentru stocarea bazelor de date publice, birouri pentru serviciile IT și o sală pentru comitetele județene și locale pentru situații de urgență;
- Etajul 1: dispeceratele serviciilor publice (parcări, CAO, Termoficare, salubritate, OTL, iluminat public, semaforizare, Poliția Locală), alături de un alt data center;
- Etajul 2: spații tehnice și de suport ale Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), care va gestiona serviciul 112 și va furniza servicii IT&C pentru administrația publică;
- Etajul 3: dispeceratul 112, gestionat de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU), cu săli de odihnă și suport tehnic pentru echipele de intervenție;
- Etajul 4: dispeceratul de videoanaliză și birouri pentru IPJ, Jandarmerie, ISU, Poliția Locală, alături de săli de ședință pentru gestionarea situațiilor de urgență.
Clădirea va include și un pilon de comunicații care va asigura funcționarea serviciului 112 și comunicațiile în regim de securitate, chiar și în cazul indisponibilității conexiunii prin fibră optică.
„Dezvoltarea acestui centru de date reprezintă un pas important spre transformarea digitală a administrației locale, eficientizând serviciile electronice și având un impact direct asupra cetățenilor. După aprobarea PUZ-ului în ședința Consiliului Local din 26 septembrie, vom trece la aprobarea studiului de fezabilitate și căutarea unei axe de finanțare pentru această investiție prioritară, atât la nivel european, cât și național”, a adăugat primarul Florin Birta.
Ne găsiți și pe Google News