Pirateria din transportul de persoane in dialog social la Consiliul Judetean Bihor
Comunicate de presa

Pirateria din transportul de persoane in dialog social la Consiliul Judetean Bihor

În cadrul ședinței Comisiei de Dialog Social desfășurată în , 27.octombrie.2016 în Sala Mare a Prefecturii Bihor, primul punct a fost  ”Prezentarea situației fenomenului transportului ilegal de persoane la nivel de județ”. Subiectul a fost propus de reprezentanții Consiliului Județean Bihor, preluând cerințele formulate la întâlnirea din 24 septembrie, dintre administratorii și patronii firmelor ce activează în sfera transportului public județean și președintele Consiliului Județean.

Agenda discuțiilor a adus la ședința Comisiei de Dialog Social mai mulți reprezentanți ai factorilor decizionali din județ, directori ai societății de transport public orădean, Poliției Locale, și doi conducători ai Asociației Transportatorilor din Bihor. De această dată ședința a ieșit din tiparul obișnuit, între cei prezenți aducându-se în discuție mai multe teme sensibile. Din prezentarea susținută de Sorin Indrieș, inspector de poliție în cadrul Serviciului Rutier din cadrul IPJ Bihor, a reieșit că, odată cu modificările legislative din 2015 s-au organizat multe acțiuni pentru verificarea și depistarea persoanelor ce efectuează transport public ilegal, aplicându-se numeroase sancțiuni. Directorul Autorității Județene de Transport (structură aparținând CJ Bihor), Vlad Gaje, a considerat însă că acestea sunt insuficiente pentru estomparea fenomenului ce a luat din nou amploare în ultimii ani. Dintr-o statistică estimativă făcută de reprezentanții Autorității reiese că în anul 2015, sumele încasate de așa-numiții ”pirați” ar putea ajunge la în 3,5 milioane Euro.

Pásztor Sándor, președintele Consiliului Județean Bihor a subliniat  nevoia de conlucrare a instituțiilor publice pentru eradicarea acestui fenomen, mai ales că el necesită abordări atât pe palier fiscal cât și de siguranță a cetățeanului. Pentru a putea avea o eficiență în acțiune, Pásztor a propus o prioritizare a acțiunilor.  Propunerea președintelui este monitorizarea permanentă a tuturor intrărilor și ieșirilor din oraș, iar aici Consiliul Județean are nevoie de sprijinul celorlalte instituții, pentru că sunt situații în care nu poate sancționa, neavând bază legală. Pirații trebuie monitorizați în trafic, prin camere de supraveghere.  Odată ce ei au fost depistați, trebuie să găsim o procedură prin care să anunțăm în cel mai scurt timp organele de control, care să-i oprească în trafic. La final, președintele Consiliului Județean a subliniat că de  găsirea unor soluții rapide în micșorarea  fenomenului pirateriei auto, depinde competitivitatea societăților comerciale de transport bihorene. “Aceste companii private au nevoie să intre în anul 2019 cât mai bine dotate, cu echipament și infrastructură adecvată, pentru a putea face față concurenței de nivel european” a adăugat Pásztor Sándor.

Desi plenul Camerei Deputaților a adoptat, inca din 2015, prin lege, mult așteptata modificare şi completare a Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, astfel încât „pirateria” în transportul de persoane și de mărfuri (cu vehicule de până în 3,5t) să poată fi combătută, se pare ca soferii care „pirateaza” firmele de transport inca exista. 

Este vorba despre sancționarea contravențională a persoanelor fizice și juridice care efectuează în mod ilicit transport public de persoane cu un autoturism, fără respectarea Art. 7 din lege, dar și a celor care transportă mărfuri cu vehicule de până în 3,5t.

Ne găsiți și pe Google News