In data de 12 iunie, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea legaturii dintre Centura Oradea si Autostrada A3 (Autostrada Transilvania), intr-un nod rutier, in apropiere de Biharia.
Astfel, pe siteul guvernului se arata: „HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ”Legătură Centură Oradea (Giraţie Calea Sântandrei)-Autostrada A3 (Biharia)”, judeţul Bihor.”
Primarul Ilie Bolojan, anunta, in urma cu doua zile: „Pe ordinea de zi a ședinței de guvern de azi figurează proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ”Legătură Centură Oradea (Giraţie Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia)”, prin care orașul Oradea va fi legat de autostrada Transilvania. Este ultima procedură înainte de organizarea licitației pentru proiectarea și execuția acestei importante lucrări penru municipiul Oradea. Șoseaua cu profil de autostradă de peste 19 km lungime va conecta Oradea și Zona Metropolitană la sistemul european de autostrăzi.„
Este important de mentionat faptul ca, Oradea a executat studiul de fezabilitate din fondurile proprii, astfel incat Guvernul a fost nevoie doar sa aprobe indicatorii tehnico-economici, iar CNAIR va trebui sa organizeze licitatia si sa urmareasca finalizarea lucrarilor.
Proiectul intitulat LEGĂTURA CENTURA ORADEA (giratie Calea Sîntandrei) – AUTOSTRADA A3 (Biharia) reprezinta realizarea unei prelungiri a inelului ocolitor al orasului, pe un traseu exterior zonelor urbanizate si racord la viitorul traseu al autostrăzii A3, ce optimizeaza relatiile pe teritoriul Zonei Metropolitane Oradea si implicit ale municipiului Oradea cu alte drumuri naționale și județene conexe, in scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere, ce va contribui la promovarea competitivităţii economice şi la îmbunătăţirea condiţiilor în transportul rutier de mărfuri şi călători şi la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic prin reducerea duratelor de transport.
Din punct de vedere al protecției mediului, aceste modificări nu afectează zone protejate, iar in proiectele modificate vor fi prevăzute aceleași masuri de protecție ca și in proiectele inițiale.
Lungimea totală a drumului de legătură este de 18,96 km, în profil transversal lățimea platformei este de 20,70 m, lățimea părții carosabile este de 2 x 7,00 m.
Se vor realiza 12 poduri și pasaje noi, precum și 3 noduri rutiere, iar valoarea totală a investiției este de 719.515.924,96 lei inclusiv TVA
Documentația tehnică întocmită va face parte din aplicația de finantare cu denumirea LEGĂTURA CENTURA ORADEA (girație Calea Sîntandrei) – AUTOSTRADA A3 (Biharia), care va fi depusa de catre CNAIR in cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, axa componenta a POIM 2014-2020.
„Dacă nu vor fi probleme deosebite, până la finalul anului am putea avea un constructor, iar cel mai târziu la începutul primăverii viitoare ar putea începe lucrările.„, a declarat Ilie Bolojan.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, se arata in Hotararea Guvernului.
De asemena, HG prevede ca Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Daca previziunile Primarului Ilie Bolojan se adeveresc, lucrararea ar puea fi finalizata deodata cu terminarea constructiei tronsonului de autostrada A3 de la Biharia, astfel incat dupa 2021, am putea circula spre Europa pe autostrada.
Ne găsiți și pe Google News