Modificări în reţeaua de învăţământ orădeană, în anul şcolar 2021 – 2022
Stiri Oradea

Modificări în reţeaua de învăţământ orădeană, în anul şcolar 2021 – 2022

Pentru o mai bună funcţionare a grădinițelor din municipiul Oradea, s-a hotărât reorganizarea acestora, cele aflate în subordinea şcolilor fiind trecute în subordinea acelor grădinițe care au personalitate juridică în momentul de față, a anunţat primarul Florin Birta, în cadrul conferinței de presă de miercuri, 31 martie.

În 2012, pentru a eficientiza activitatea unor grădinițe, o parte a acestora a fost trecută în coordonarea și subordinea unor școli din municipiul Oradea.

Facem acest lucru în primul rând pentru că va crește finanțarea costului pe elev, care la grădiniță este mai mare decât la școală. Avem un număr de 13 grădinițe în Oradea, care până acum erau arondate anumitor școli ca și subordonare, iar începând cu anul școlar 2021-2022, ele vor trece în subordinea grădinițelor care au personalitate juridică. Nu am înființat grădințe noi cu personalitate juridică, doar au fost arondate altor grădințe care au personalitate juridică”, a spus primarul Florin Birta.

De asemenea, grădinița nou construită din Parcul Industrial a fost arondată și ea unei grădinițe existente din aceea zonă, a menționat primarul.

O parte a elevilor din cadrul școlii Bălcescu se vor muta în locație nouă

Tot în cadrul conferinței de presă, primarul Florin Birta a anunțat că nouă clase din cadrul școlii N. Bălcescu se vor muta din toamnă în altă locație.

Având în vedere faptul că în anul 2021 expiră contractul încheiat cu „Fundația Caritatea”, contract care prevedea închirierea sediului secundar al Școlii N. Bălcescu, precum și faptul că Episcopia Reformată de pe Lângă Piatra Craiului a oferit administrației locale o locație cu titlu gratuit, unde s-ar putea desfășura activitatea educativă, s-a decis mutarea celor 9 clase care învață în sediul secundar de la sediul de pe M. Viteazu pe strada Cuza Vodă nr. 4 A.

În acest moment se fac reabilitări interioare, astfel ca până în luna septembrie lucrurile să fie bine puse la punct. Imobilul este o clădire care întrunește toate condițiile necesare derulării procesului de învățământ și care poate să facă parte din rețeaua școlară, are și curte, și spațiile necesare. În ultimul timp am primit o serie de sesizări de la părinții ai căror copii studiau la sediul secundar, iar în acest mod am reușit să soluționăm și această problemă”, a mai spus primarul.