Managerii institutiilor de cultura din subordinea CJ Bihor au fost evaluati. Ce note au primit acestia
Stiri Oradea

Managerii institutiilor de cultura din subordinea CJ Bihor au fost evaluati. Ce note au primit acestia

noriel.ro

În perioada 21 – 26 aprilie a avut loc evaluarea managementului instituțiilor de cultură din subordinea Consiliului Județean Bihor. Din comisiile de evaluare au făcut parte specialiști de la insituții de cultură reprezentative din țară.

Evaluările au fost împărțite în două categorii: anuale și finale. Cu excepția Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai”, unde s-a făcut evaluarea finală a managementului, în cazul celorlalte instituții a avut loc evaluarea anuală (Teatrul „Szigligeti Színház”, Teatrul „Regina Maria”, Filarmonica de Stat Oradea și Școala de Arte „Francisc Hubic”).

Astfel, rezultatele obținute în urma verificărilor sunt următoarele:

  • Doamna Czvikker Katalin, manager al Teatrului „Szigligeti Színház” – nota 9,05;
  • Doamna Elvira Rîmbu, manager al Teatrului „Regina Maria” – nota 7;
  • Domnul Meleg Vilmos Tibor, manager al Filarmonicii de Stat Oradea – nota 5,83;
  • Domnul Florin Mariș – Hinsu, manager al Școlii de Arte „Francisc Hubic” – nota 9,59;
  • Doamna Ligia – Antonia Mirișan, manager al Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” – nota 8,78.

În cazul evaluării anuale, dacă nota este sub 7, contractul de management încetează, iar dacă nota este peste 7 managerul își continuă activitatea conform contractului.

decathlon.ro

Evaluarea la final de mandat are loc doar dacă notele obținute la verificările anuale sunt peste 8 și se desfășoară cu cel puțin 90 de zile înainte de expirarea contractului de management.

Dacă rezultatul evaluării finale este egal sau mai mare de 9, managerul în funcție are dreptul să depună un nou proiect de management. Dacă nota este mai mică de 9, acesta își continuă mandatul până la expirarea contractului.

În cazul Teatrului „Regina Maria”, situația este diferită. Doamna Elvira Rîmbu nu își mai poate continua activitatea ca manager din cauza sentinței pronunțate de Tribunalul Satu Mare. Fostul manager, domnul Daniel Vulcu,  a contestat nota obținută la evaluarea anuală care a dus la încetarea contractului de management argumentând că evaluarea nu a fost făcută de specialiști din domeniu. Instanța i-a dat dreptate, iar acum urmează să fie făcută evaluarea anuală a domnului Daniel Vulcu pentru perioada 2017 – 2019. În situația în care la evaluarea anuală obține o notă peste 8, intră la evaluarea finală. Dacă la evaluarea finală va avea o notă egală sau mai mare de 9, va avea dreptul să depună un nou proiect de management care ulterior va fi analizat de o comisie. Dacă nota obținută de acesta este mai mica de 9, va fi organizat un nou concurs.

Până la finalizarea procedurilor administrative în cazul domnului Daniel Vulcu, astăzi, 29 aprilie, a fost numit în funcția de manager interimar domnul Ștefan Borda.

Tot astăzi a fost numit în funcția de manager interimar la Filarmonica de Stat Oradea doamna Carmen Rus. Cei doi manageri interimari își vor începe activitatea din 6 mai.