Astăzi au fost depuse 9 oferte pentru 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 al 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗔𝗿𝗮𝗱-𝗢𝗿𝗮𝗱𝗲𝗮, o legătură rutieră importantă care va lega nordul de sudul Europei și va asigura și conexiunea României cu granița ungară.
Ofertanții sunt:
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA SRL – (Ucraina – România)
- Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (România – Bulgaria)
- Asocierea CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (România)
- Asocierea DUNA GROUP EUROPA KFT – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – HE-DO UTEPITO KFT– PAB ROMANIA SRL (Ungaria – România)
- Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – România)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România)
Citeste si: Drumul Expres Arad – Oradea are 7 ofertanti pentru Lotul 1 (Oradea – Salonta)
Principalele caracteristici prevăzute ale acestui contract sunt construcția în termen de 24 luni a:
- 47,07 km lungime traseu
- 2,9 km lungime drum de legătură cu zona industrială Arad Vest, care va fi construit în prelungirea Străzii II din Zona Industrială Arad Vest
Acesta este cel de-al doilea lot din cele trei aferente Drumului Expres Arad – Oradea pentru care avem ofertanți, primele oferte fiind depuse pentru 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 pe 12 iunie 2024.
Valoarea estimată a contractului aferent acestui prim lot este de 3,5 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractuală este de 24 luni.
Acest proiect este rezultatul unui parteneriat semnat în noiembrie 2020 între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR și autoritățile locale (Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Primăria Arad) și mă bucur că începe să dea roade.
Este unul dintre cele mai importante proiecte descentralizate, iar acest succes întărește ceea ce am spus și susținut mereu, și anume faptul că una dintre cele mai bune decizii pe care le-am aplicat, începând cu 2020, la nivelul Ministerului Transporturilor în ceea ce privește dezvoltarea capacității administrative, constă în 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗲𝗻𝘁𝗿𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲𝗮 unor proiecte, chiar și majore, cum este acest caz, către autoritățile locale sau asocieri dintre acestea.
Ne găsiți și pe Google News