Incepe constructia pasajului subteran Magheru, precum si largirea podului Dacia la 6 benzi
Stiri Oradea

Incepe constructia pasajului subteran Magheru, precum si largirea podului Dacia la 6 benzi

Viceprimarul Florin Birta a anunțat în cadrul conferinței de presă de luni, 15 iulie, că săptămâna trecută, în cadrul ședinței Comisiei de monumente, aceasta a avizat lucrările pentru obiectivul de investiții ,,Soluție inovativă pentru creare undă verde pentru tramvai Pod Dacia – B-dul Magheru Oradea”.

Am obținut în acest moment autorizația de construcție pentru pasaj, a fost depus proiectul tehnic de către firma care a câștigat licitația, urmează ca în cel mai scurt timp proiectul tehnic să fie finalizat, să fie verificat de către verificator și înaintat către inspecția în construcții. Estimarea noastră este că în jurul datei de 1 august vom începe lucrările la acest pasaj”, a declarat viceprimarul.

Proiectul vizează realizarea unui pasaj subteran pe sub B-dul Magheru, care va face legătura între Aleea Ștrandului și Parcul Traian, precum și extinderea Podului Dacia la 6 benzi.

Prin această soluție inovativă va crește frecvența de circulație a tramvaielor și va scădea timpul de parcurs al acestora, prin crearea unei benzi unice pentru tramvai.

Firma câștigătoare este asocierea formată din S.C Freyrom S.A (lider de asociere), S.C Prodcons Group S.R.L (asociat), S.C Integrated Road Solutions S.R.L (asociat) și S.C Electro Excel Green Consulting S.R.L (asociat), care a realizat și Podul Centenarului.

Valoarea estimată a contractului a fost de 18. 500.000 lei fără TVA, iar valoarea contractului încheiat cu firma câștigătoare este de 14.511.433 lei fără TVA, aproximativ 3.100.000 de euro.

Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

În funcție de cum va decide constructorul, vom avea restricții de circulație în zonă. Însă încercăm ca atunci când vom începe efectiv lucrările la pasaj, lucrări care vor dura aproximativ 12 luni, circulația mașinilor să nu fie oprită, vom încerca să nu blocăm accesul auto în zonă, chiar dacă circulația va fi mai îngreunată. Cel mai sigur vom opri circulația tramvaielor pe o perioadă de 60 de zile, dar OTL va asigura în acea perioada transportul călătorilor în acea zonă”, a spus viceprimarul Florin Birta în cadrul conferinței de presă.

loading...