Gojdistii participa la proiectul național de educație civică “Joc de strategie – Politica locală”
Educatie

Gojdistii participa la proiectul național de educație civică “Joc de strategie – Politica locală”

În perioada 18 – 20 mai 2018 Fundația Friedrich Ebert România va desfășura alături de Primăria și Consiliul Local Oradea împreună cu Colegiul Național „Emanuil Gojdu” proiectul de educație civică Joc de strategie: Politica locală.

„Jocul de strategie” este o metodă de educație civică prin care se urmărește ideea de a simula cât mai real posibil activitatea unei instituții politice existente. În proiectul propus de Fundația Friedrich Ebert, 30 de elevi din Oradea vor deveni ei înșiși consilieri locali pentru o zi și astfel vor înțelege mult mai ușor cum se ia decizia publică în localitatea lor.

Cu toții știm cât de importanți sunt tinerii pentru consolidarea procesului democratic în țara noastră, cu toate acestea nu se vine mereu în întâmpinarea nevoii de a forma cetățeni responsabili și activi civic. Pentru că „democrația are nevoie de democrați”(Friedrich Ebert) proiectul de educație civică „Joc de strategie: Politica locală” vine în ameliorarea acestei situații și își propune să contracareze frustrarea și dezinteresul tinerilor față de politică în general, prin înțelegerea de către aceștia a procesului democratic de luare a deciziei publice.

Fundația Friedrich Ebert (FES) din Germania a dezvoltat în urmă cu 10 ani un „Joc de strategie” care are în prim plan politica locală și de atunci îl derulează cu succes în Germania, Croația sau Cehia, iar din 2009 și în România în peste 30 de localități: Baia Mare (Maramureș), Iași (Iași), Focșani (Vrancea), Brașov (Brașov), Satu Mare (Satu Mare), Piatra Neamț (Neamț), Sibiu (Sibiu), Alba Iulia(Alba), Bârlad (Vaslui), Turda (Cluj), Mediaș (Sibiu), Mioveni (Argeș), Horezu(Argeș) Bistrița (Bistrița-Năsăud), Ștei (Bihor), Suceava (Suceava), Curtea de Argeș (Argeș), Deva (Hunedoara), Târgoviște (Dâmbovița), Horezu (Argeș), Cisnădie (Sibiu), Isaccea (Tulcea), Vulcan (Hunedoara), Câmpulung Muscel (Argeș), Câmpulung Moldovenesc (Suceava), Orăștie (Hunedoara), Bicaz (Neamț) etc.

Proiectul cuprinde 4 etape:

  • In prima etapă tinerii asistă la ședința a Consiliului Local Oradea.
  • In a doua etapă a proiectului elevii vor alfa cum funcționează sistemul politic din România conform legislației în vigoare și cum se ia decizia publică la nivel național, județean și local. Ei vor pune bazele politicii locale alături de traineri experimentați pregătiți de FES România special pentru acest proiect, în cursul zilei de 18.05.2018 la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”.
  • În a treia etapă, în cursul dimineții de 19.05.2018, tinerii vor avea ocazia să îi cunoască pe o parte dintre aleșii locali reali, câte unul din partea fiecărui partid reprezentat în Consiliu Local Oradea și vor dezbate împreună cu aceștia teme de interes pentru tinerii din Oradea. Tot atunci vor și pregăti interpelări și proiecte de hotărâre pe care tinerii le consideră relevante.
  • Finala proiectului o reprezintă ședința de consiliu local simulată, unde tinerii din Oradea vor deveni consilieri locali pentru o după-masă și vor decide asupra proiectelor de hotărâre propuse de ei. Rolul de primar al acestei ședințe inedite urmează să fie ocupat de către o persoană din executivul Primăriei Oradea.

Dorim pe această cale să vă invităm în data de 20 mai 2018 de la ora 15:30 la Primăria Oradea la o altfel de ședință de consiliu local, în care elevii vor fi consilieri locali pentru o zi, vor dezbate și vor decide asupra proiectelor de hotărâre pe care ei le consideră benefice pentru cetățenii municipiului Oradea. Tot ei, ca adevărați consilieri, vor adresa interpelări executivului reprezentat de însuși domnul viceprimar, domnul Florin Birta.

Diana Pop, coordonator proiect, FES Romania: „Politica locală afectează direct toți membrii comunității, indiferent de vârstă, și tocmai de aceea este important ca fiecare cetățean să-și cunoască drepturile și obligațiile. Tinerii participanți vor afla pe parcursul zilelor de proiect care sunt sarcinile primarului, care sunt atribuțiile consilierilor locali, dar și modalitățile de implicare ale cetățenilor în procesul decizional. Elevii deprind prin metode de predare nonformale abilitați care nu le sunt neapărat evidențiate în procesul instructiv-educativ din școli sau din viața de zi cu zi, dezvoltându-și atitudinea civică, calitatea lor de cetățeni și de membri ai comunității din care fac parte”.

Citeste stirile offline, oriunde si oricand! Descarca GRATUIT aplicatia infoOradea din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.