Anunțuri publicitare
Gavrila Ghilea: Finalizarea reabilitării DN76, tot mai incertă, pe zi ce trece
Politica

Gavrila Ghilea: Finalizarea reabilitării DN76, tot mai incertă, pe zi ce trece

În această săptămână, deputatul PNL Găvrilă Ghilea a solicitat de la ministrul Transporturilor, Lucian Şova, explicaţii privind lucrările de reabilitare pe lotul 4 al DN 76, Vârfurile – Ştei, între km 69+350 – 102+660, care, după rezilierea contractului de execuţie cu ultimul antreprenor desemnat au rămas încremenite în proiect de mai multe luni, iar finalizarea acestora devine tot mai incertă pe zi ce trece.

„Deşi 75% din valoarea acestei investiţii este finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), elaborat tocmai pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare ale României identificate în Acordul de Parteneriat 2014-2020 şi în acord cu Cadrul Strategic Comun şi Documentul de Poziţie al serviciilor Comisiei Europene, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se dovedeşte incapabilă să selecteze un executant competent care să finalizeze lucrările începute cu peste 7 ani în urmă”, a menţionat parlmentarul bihorean, solicitând ministrului de resort să precizeze „când va fi reluată procedura de selectare a unui nou antreprenor care să continue lucrările de reabilitare la acest tronson rutier şi care va fi termenul de finalizare a acestora?”

De asemenea, deputatul liberal este interesat şi de cuantumul penalităţilor datorate de CNAIR pentru neutilizarea corespunzătoare a finanţării asigurate prin POIM pentru derularea acestei investiţii şi modul în care se va recupera acest prejudiciu de la foştii antreprenori ale căror contracte de execuţie au fost reziliate.

Va redam mai jos textul integral al comunicatului deputatului PNL gavrila Ghilea:

Stimate Domnule ministru,

După rezilierea contractului de execuţie cu antreprenorul desemnat, lucrările de reabilitare pe lotul 4 al DN 76, Vârfurile – Ştei, între km 69+350 – 102+660, au rămas încremenite în proiect de mai multe luni, iar finalizarea acestora devine tot mai incertă pe zi ce trece.

Deşi 75% din valoarea acestei investiţii este finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), elaborat tocmai pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare ale României identificate în Acordul de Parteneriat 2014-2020 şi în acord cu Cadrul Strategic Comun şi Documentul de Poziţie al serviciilor Comisiei Europene, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se dovedeşte incapabilă să selecteze un executant competent care să finalizeze lucrările începute cu peste 7 ani în urmă.

Vă reamintesc că, după abandonarea lucrărilor, în primăvara acestui an, o alunecare masivă de teren, survenită la km 80+500, a blocat circulaţia pe ambele sensuri, autorităţile fiind nevoite să ia măsuri de deviere a traficului pe rute ocolitoare, iar acest fenomen se poate repeta oricând.

Din aceste considerente, vă rog să precizaţi când va fi finalizată procedura de selectare a unui nou antreprenor care să continue lucrările de reabilitare la acest tronson rutier şi care  va fi termenul de finalizare a acestora?

De asemenea, vă rog să menţionaţi ce penalităţi va achita CNAIR pentru neutilizarea corespunzătoare a finanţării asigurate prin POIM pentru derularea acestei investiţii şi în ce mod veţi recupera acest prejudiciu de la foştii antreprenori ale căror contracte de execuţie au fost reziliate?

Solicit răspuns scris.

Vă mulţumesc!

 Găvrilă Ghilea deputat PNL Bihor

loading...