Edi Grosu îmbracă tricoul galben în prima etapă a Turului României
Sport

Edi Grosu îmbracă tricoul galben în prima etapă a Turului României

Prima etapă a Turului României, cea mai importantă competiție ciclistă a țării, s-a derulat ieri pe ruta Timișoara-Oradea. La finalul acesteia, după un traseu de peste 170 km, multiplul campion național, Edi Grosu, îmbracă tricoul galben, pentru ocuparea primei poziții în clasamentul general. Tricoul alb, pentru cel mai bun rutier Under 23, și cel verde, pentru cel mai bun cățărător, au revenit polonezului Szymon Krawczyk (CCC Development Team), în timp ce tricoul roșu, pentru cel mai bun sprinter, a ajuns la Astafyev Stepan (Vino Astana Motors).

Astfel, câștigătorii primei etape din Turul României sunt:

  1. GUARDINI Andrea – Giotti Victoria – Savini Due – România
  2. BRUSSENSKIY Gleb – Vino Astana Motor, Kazahstan
  3. GROSU Eduard-Michael – Naționala României

În continuare, în clasamentul general ierarhia este următoarea:

  1. GROSU Eduard-Michael (Naționala României)
  2. WOLF Justin (Bike Aid)
  3. KRAWCZYK Szymon (CCC Development Team)
  4. CRISTA Daniel (CSA Steaua Bucuresti)
  5. GUARDINI Andrea ( Giotti Victoria – Savini Due)

Primele cinci poziții în clasamentul pe echipe sunt ocupate după cum urmează:

  1. Bike Aid
  2. CCC Development Team
  3. Giotti Victoria – Savini Due
  4. Romania National Team
  5. CSA Steaua Bucuresti

Clasament sprinteri:

  1. ASTAFYEV Stepan (Vino Astana Motors)
  2. COJANU Andrei (UVT Devron)
  3. CHZHAN Igor (Vino Astana Motors)
  4. GROSU Eduard-Michael (Naționala României)
  5. HOLLER Nikodemus (Bike Aid)

Doi români se află în prima jumătate a clasamentului U23: pe locul 7, Iustin-Ioan Văidian (Devron West Cycling Team) și pe locul 10 Adi-Narcis Marcu (Olimpic Torpedo Zărnești).

Competiția continuă mâine, 10 septembrie, pe ruta Oradea – Cluj-Napoca, vineri, 11 septembrie – Târgu Mureș – Lacul Sf. Ana, sâmbătă, 12 septembrie, CârțișoaraTransfăgărășan, drum care va fi închis pentru public până la ora 17:00, cu destinația Curtea de Argeș. Competiția se va încheia duminică, 13 septembrie, la București, cu un circuit de 5 km între Piața Presei Libere și Piața Victoriei.

Turul României este organizat de Federația Română de Ciclism alături de partenerii principali Auchan și Ministerul Tineretului și Sportului. Cele mai importante momente din competiție pot fi urmărite în exclusivitate pe TVR1 și TVR3, dar și online pe www.turulromaniei.com și pe paginile de Facebook Turul României și Auchan România.

Despre Turul României

Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiție ciclistă din România. Prima ediție a Turului, câștigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanță de 1026 de kilometri, având 7 etape. Originile Turului datează însă de la începutul secolului trecut. În august 1910, inspirată de Turul Franței, publicația „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenți, pe ruta București-Sinaia-Târgoviște-Butimanu-București. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiția s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediție a Turului României, țara noastră devenind a șasea din lume cu propriul tur național. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului. Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Pitești și București, când cei 109 kilometri au fost parcurși cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romașcanu și Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câștigat fiecare de 3 ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale.  

Mai multe informații despre Turul României 2020 sunt disponibile pe www.turulromaniei.com și pe www.auchan.ro.  

Despre Auchan

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, 5 supermarketuri Auchan și o rețea de 26 magazine de proximitate MyAuchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, aproximativ 10.000 de angajaţi, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. Pe www.auchan.ro, Auchan prezintă clienților peste 25.000 de produse și, în acelasi timp, operează website-urile dedicate activităţilor de gastronomie tip restaurant –  lamasa.auchan.ro și de florărie – florarie.auchan.ro. Totodată, Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre cele mai ample acțiuni de responsabilitate derulate de către companie se numără campania Mobilizatron, care a condus la plantarea a 100.000 de copaci în România, realizarea filmului România Neîmblânzită, primul documentar despre natura României, precum și campania de colectare a uleiului alimentar uzat prin intermediul hipermarketurilor Auchan. 

loading...