Din 15 martie 2024 incep lucrarile la lotul Suplacu de Barcau – Chiribis din Autostrada Transilvania (A3).
Stiri Oradea

Din 15 martie 2024 incep lucrarile la lotul Suplacu de Barcau – Chiribis din Autostrada Transilvania (A3).

Directorul General al CNAIR a anuntat ca, pe data de 15 martie vor incepe lucrarile pentru proiectarea si executia sectiunii Suplacu de Barcau – Chiribis, parte a Autostrazii Transilvania (A3).

Castigatorul licitatiei, Constructii Erbasu SA, are la dispozitie 24 de luni, adica 6 luni de proiectare si 18 luni executie, pentru finalizarea cinstructiei celor 26,35 km de autostrada.

Contractul in valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin PT), a fost semnat in luna noiembrie a anului trecut.

Pe traseul secțiunii de autostrada Suplacu de Barcau – Chiribis se vor construi inclusiv 8 poduri, 8 pasaje si 3 viaducte.

Cum se prezinta celelalte loturi

De asemenea, in sedinta de Guvern din data de 11 ianuarie 2024, premierul a declarat ca a aprobat contractul de finantare cu BEI (Banca Europeana de Investitii), in valoare de 200 de milioane de lei, pentru sectiunea Nadaselu – Zimbor – Poarta Salajului, a autostrazii A3, de 42 de km.

”Sunt bani europeni, alocari de la buget si fonduri de la marii finantatori institutionali care vor produce in 2024 cel mai mare numar de kilometri finalizati intr-un an, de autostazi si drumuri expres”, a explicat premierul.

Pana in prezent, din Autostrada Transilvania, dupa deschiderea de anul trecut a sectiunii Chetani – Campia Turzii, se circula pe 113 km intre Ungheni si Nadaselu, iar pe sectiunea Nusfalau – Marca avem 13,55 km de autostrada muzeu, pe care se poate totusi circula (ne inchipuim ce fericiti sunt locuitorii din Nusfalau, ca pot ajunge rapid in comuna Marca).

Cat priveste celelalte loturi, mai avem de asteptat, desi din luna noiembrie contestatia la lotul Biharia – Chiribis a fost respins definitiv si astfel asocierea Precon – Citadina ar putea demara lucrarile pe cei 28,55 km. Insa, din spusele ministrului Transporturilor, exista cateva litigi.

Pentru lotul Poarta Salajului – Nusfalau, de pe A3 – Transilvania, CNAIR a prelungit pana pe 29 decembrie 2023 termenul limita pentru evaluarea ofertelor. Pentru cei 41 de kilometri, CNAIR a prevazut o durata de proiectare si executie de 78 de luni, adica sase ani si jumatate. Spre comparatie, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitesti, cel mai greu contract semnat, are o durata de 68 de luni, 18 proiectare si 50 executie.

Prin urmare, dupa evaluarea ofertelor vor urma contestatiile aferente, iar daca castigatorul va fi unul serios, nu vom circula pe A3 intre Nadaselu si Biharia, mai repede de 2031.

Foto: captura harta interactiva Pro Infrastructura

Ne găsiți și pe Google News