Deputatul bihorean Gavrila Ghilea, cere protecţie reală pentru cumpăratorii din mediul online
Gavrila Ghilea

Deputatul bihorean Gavrila Ghilea, cere protecţie reală pentru cumpăratorii din mediul online

În această săptămână, după ce a intrat în posesia rezultatelor unei investigaţii declanşate de Comisia Europeană, conform cărora, mai mult de 60% din cele peste 500 de site-uri de comerț electronic verificate prezentau nereguli la respectarea normelor în materie de protecție a consumatorilor, în special în ceea ce privește modul în care sunt prezentate prețurile și ofertele speciale, deputatul PNL Găvrilă Ghilea a adresat o întrebare preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marius Pîrvu.

„Legislația UE privind protecția consumatorilor le impune comercianților să prezinte prețuri care să includă toate costurile obligatorii sau, în cazul în care acestea nu pot fi calculate în avans, să informeze consumatorul în mod clar despre existența lor”, a precizat deputatul liberal Găvrilă Ghilea în demersul său, menţionând că, la mai mult de o treime din site-urile investigate care ofereau o gamă largă de bunuri, servicii și conținut digital „ofertele speciale nu erau autentice iar modalitatea de calcul al prețului redus nu era clară”. 

Având în vedere aceste neconformităţi, parlamentarul bihorean a solicitat activarea procedurilor naționale de asigurare a respectării legislației în cazul platformelor de vânzări online precum şi „adoptarea de măsuri care să asigure respectarea dreptului oricărui consumator de a primi din partea unui comerciant informații esențiale clare, corecte și ușor de înțeles despre un bun sau un serviciu înainte de a efectua o astfel de achiziție, precum caracteristicile produsului, prețul cu toate taxele incluse, costurile de livrare și existența unui drept de retractare sau de anulare”.

Ne găsiți și pe Google News