CJ Bihor trimite in somaj tehnic 55% dintre angajatii din subordine, profitand de starea de urgenta si pentru a-si salva bugetul
Stiri Bihor

CJ Bihor trimite in somaj tehnic 55% dintre angajatii din subordine, profitand de starea de urgenta si pentru a-si salva bugetul

În cursul zilei de miercuri, președintele Consiliului Județean Bihor a semnat dispoziția privind stabilirea unor măsuri suplimentare la nivelul instituțiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Județean Bihor, pe perioada stării de urgență instituită pe teritoriul României.

Astfel CJ Bihor, profita de starea de urgenta si isi trimite angajatii in somaj tehnic pentru a-si salva bugetul, profitand de cei 75% platiti de statul roman celor ce vor intra in somaj tehnic pe perioada starii de urgenta. 

“În urma discuțiilor din cadrul ședințelor Grupului de lucru pentru coordonarea la nivelul Consiliului Județean Bihor și a instituțiilor din subordine a acțiunilor de prevenire și gestionare a situațiilor determinate de infecții cu coronavirusul ”COVID – 19” a fost decis luarea unor măsuri de limitare a impactului negativ produs asupra bugetului Județului Bihor prin această situație. Totodată, a fost analizată și posibilitatea suspendării contractelor individuale de muncă pentru acei angajați a căror activitate a fost redusă temporar ca urmare efectelor produse de coronavirusul SARS – CoV –2”, se arata in comunicatul CJ Bihor.

Cu un buget facut sa reziste pana la alegerile locale si in contextul in care acestea au fost amanate, CJ Bihor fenteaza statul roman, profitand de starea de urgenta si trimite 55% din totalul angajatilor in somaj tehnic, pentru a se scapa de cheltuielile cu salariile aferente lunii aprilie.

Astfel, începând cu luna aprilie, conducătorii instituțiilor publice din  subordinea Consiliului Județean Bihor a căror activitate este redusă temporar vor proceda la aplicarea prevederilor art. XI, XII și XIII din O.U.G. nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice“, explica comunicatul CJ Bihor.

Nu stim cat de justificata este aceasta masura, avand n vedere ca niciuna dintre institutiile subordonate CJ Bihor nu desfasoara activitati de productie, astfel incat prezenta acestora la munca sa nu fie necesara, dar sigur 55% reprezinta mai mult decat este nevoie si se justifica, in institutii care ar trebui sa asigure continuitatea si serviciile necesare bihorenilor.

“În acest sens, activitatea urmează să fie redusă temporar la instituțiile subordonate pentru un număr de 519 angajați, reprezentând 55% din totalul acestora. Personalul contractual la care se face referire, va beneficia de indemnizația aferentă șomajului tehnic suplimentată de angajator la 75% din venitul brut al fiecărui salariat. De asemenea, pentru alți 3% din angajați se vor aplica prevederile Legii 19/2020 prin care se acordă cu prioritate  zile libere pentru supravegherea copiilor, respectiv aproape 1% sunt în concediu de maternitate. Cu cei aproximativ 40% prezenți, urmează a fi asigurată permanența, respectiv, o parte dintre aceștia vor beneficia de concediu de odihnă”, se arata in finalul comunicatului

loading...