Au început lucrările de reabilitare a liniei de tramvai pe tronsonul Nufărul – Cantemir. Patru luni circulatia tramvaielor va fi intrerupta
Stiri Oradea

Au început lucrările de reabilitare a liniei de tramvai pe tronsonul Nufărul – Cantemir. Patru luni circulatia tramvaielor va fi intrerupta

noriel.ro

Circulația tramvaielor pe acest tronson va fi întreruptă aproximativ 4 luni, până se vor reabilita toate liniile de tramvai şi se va monta firul de contact pe console la noii stâlpi de iluminat. Chiar dacă lucrările sunt complexe, ritmul de avansare este unul susținut.

Astfel, între strada Arieșului și Muntele Găina au fost demontate șinele de tramvai și traversele. Totodată, s-au demarat reparații la pasajele la nivel cu linia de tramvai din intersecția cu strada Lugojului, s-au înlocuit traversele, materialul mărunt și s-a betonat între linii. În perioada următoare se va turna stratul de asfalt.

La intersecția străzilor Dimitrie Cantemir cu Sextil Pușcariu au început lucrările de reabilitare a pasajului la nivel cu liniile de tramvai. La carosabil se va lucra sub trafic, pe câte o singură bandă, pentru a nu se încurca circulația.

Pe tronsonul strada Arieșului – Podul Peța s-a demontat firul de contact, urmând ca acesta să fie înlocuit. În același timp, pentru executarea reparațiilor s-au demontat schimbătoarele pentru linii de pe Podul Peța și intrarea în depoul de tramvaie.

decathlon.ro

Între străzile Meiului și Ciheiului se lucrează pe partea dreaptă la terasamente, așternerea stratului de balast, montarea bordurii la trotuare și alei pietonale, respectiv accesul la blocuri și pista de biciclete. La carosabil s-a început turnarea zidului de sprijin către liniile de tramvai și montarea bordurii de granit, fiind executate și lucrări la rețelele de iluminat, respectiv la cele de semaforizare.

Lucrările la coridorul Nufărul – Cantemir au început la finalul lunii ianuarie dinspre sediul Direcției Agricole (str. Arieșului), avansând către ieșirea din oraș. Perioada de execuție este de 20 de luni, iar în cadrul proiectului vor fi montați stâlpi inteligenți, tramvaiul urmând să aibă acces liber, neîngreunat de circulație și își va putea crește viteza cu până la 30 km/h.

Vor fi modernizaţi peste doi kilometri și jumătate de drum şi peste 6 kilometri de trotuar. În plus, vor fi amenajați peste 2 kilometri de piste pentru biciclişti şi 48 de mii de metri pătraţi de spaţiu verde.