Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune model pentru Primaria Deva.
Stiri Oradea

Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune model pentru Primaria Deva.

Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (APTOR) a primit ieri, 18 februarie, vizita unei delegații de la Primăria Deva interesată de un schimb de experiență în vederea înființării în municipiul Deva a unei asociații asemănătoare în vederea promovării turismului local.

Delegația a fost primită de city-managerul Mihai Jurca, de directorul APTOR Alexandru Chira și de manager marketing Luciana Foltuț.

Membrii delegației au fost interesați de modul de constituire și de funcționare a Asociației pentru promovarea turismului din Oradea și regiune, dar și de modul de stabilire a calendarului de evenimente culturale și artistice ale orașului Oradea.

City-managerul Mihai Jurca le-a prezentat acestora mai multe clipuri de promovare a evenimentelor organizate de APTOR de-a lungul anilor, toate acestea reflectând creșterea calității evenimentelor și profesionalismului celor implicați de la o ediție la alta.

Membrii delegației s-au arătat încântați de diversitatea spațiilor și imobilelor folosite de APTOR pentru găzduirea diverselor evenimente organizate, aducând în dezbatere modalitățile de valorificare a unor astfel de spații și în municipiul Deva.

Crearea unui cadru corespunzător fiecărui eveniment este primul pas în organizarea acestuia. La acest capitol, așa cum știți, Oradea a reușit prin accesarea mai multor fonduri europene să schimbe fața orașului, prin reabilitarea mai multor clădiri de patrimoniu, dar și a altor spații, care apoi au fost introduse în circuitul turistic. Un exemplu în acest sens este Cetatea Oradea și șanțul Cetății, care găzduiește Festivalul Medieval. Un lucru important, de care s-a ținut cont în timpul lucrărilor de reabilitare, a fost realizarea racordurilor de apă, canalizare și curent, esențiale pentru funcționarea spațiilor de alimentație publică în cadrul diverselor evenimente„, a precizat city-managerul Mihai Jurca.

Un alt subiect adus în discuție a fost modul în care are loc promovarea evenimentelor, mediile în care se desfășoară acestea (târguri de turism, mediul online, colaborarea cu posturi de radio cunoscute etc.), dar și perioada de timp în care campaniile de promovare produc efecte vizibile.

Directorul APTOR Alexandru Chira a explicat care sunt punctele de pornire în promovarea oricărui eveniment sau obiectiv turistic, pornind de la analizarea nevoilor consumatorului până la înțelegere noilor trenduri în materie de turism.

Psihologia de cumpărare a vizitatorului contemporan s-a schimbat foarte mult în ultimii ani. Asociația a fost extrem de activă în analizarea noilor trenduri pentru consumatorii de călătorii și acest lucru s-a văzut foarte mult în evoluția cifrelor și performanțelor canalelor APTOR de social media. În consecință, multe dintre campaniile anterioare au fost concentrate pe promovarea online a destinației, evenimentelor, obiectivelor turistice, în special pe canale precum Facebook, Instagram și Youtube. Un alt instrument de promovare important pentru noi, la care am lucrat în 2020, este noul site al destinației – www.visitoradea.com„, a precizat directorul APTOR Alexandru Chira.

Membrii delegației de la Deva au discutat cu reprezentanții APTOR în detaliu despre cele mai importante evenimente organizate la Oradea și cunoscute deja în țară, respectiv Festivalul Medieval, Târgul de Crăciun, Târgul de Paști, Festivalul European Music Open, Oradea FestiFall, Ziua Orașului Oradea, Zilele Comunităților Locale etc.

Ne găsiți și pe Google News