Acces online la educatie la Centrul After School din Ioaniș al Asociației Caritas Eparhial Oradea
Educatie

Acces online la educatie la Centrul After School din Ioaniș al Asociației Caritas Eparhial Oradea

La Centrul After School din Ioaniș al Asociației Caritas Eparhial Oradea, sunt înscriși un număr de 62 de copii de clasele I-IV care provin din familii sărace. Aceștia nu au avut acces la educație în perioada în care școlile au fost închise din cauza crizei epidemiologice pentru că nu au mijloacele tehnologice de comunicare on-line.

În condițiile în care ceilalți copii și-au continuat activitatea școlară participând la cursurile on-line, pentru copiii săraci, procesul educațional s-a oprit. Ei riscă și mai mult marginalizarea și sunt la un pas de a abandona școala. În această perioadă de criză copiii săraci nu au opțiuni. Acest lucru înseamnă că au nevoie de la profesorii de la centru și de tehnologie modernă.

Prin decizia președintelui Asociației Caritas Eparhial Oradea, pr. Olimpiu Todorean, cu data de 10 august 2020 s-a reluat activitatea la Centrul After School ”Sfântul Martin” din Ioaniș ținându-se cont recomandarea autorităților abilitate în contextul actual al epidemiei cu virusul COVID-19.

S-au luat măsuri de informare a tuturor angajaților și a copiilor care participă la activități de tip after school. Triajul epidemiologic al personalului angajat în unitate și al copiilor se efectuează zilnic la începutul programului, de către persoana desemnată anume în acest scop.

Efectivul de copii, pe fiecare clasă de ciclu primar a fost organizat în două grupe: grupa pară și grupa impară astfel încât să se permită reducerea numărului de copii în sală, iar distanța dintre ei să fie maximizată, fără a compromite funcționarea normală a activităților pedagogice. Numărul maxim admis, într-o sală de lucru, este de 9 copii, grupele alternând zilnic.

Materialul necesar pentru fiecare activitate este asigurat individual (instrumente de scris, caiete, cărți, etc.).

Se utilizează gadget-uri tip Tabletă pentru activitățile educaționale, și acestea sunt alocate fiecărui copil în parte și se păstrează pe masa de lucru.

Pentru a continua sprijinul acordat de câțiva ani copiilor am căutat soluții. Astfel, în această lună, 50 de tablete au ajuns la Centrul educațional în cadrul unui proiect care vizează asigurarea continuării procesului de educație în timpul pandemiei pentru copiii defavorizați, beneficiari ai Centrului After School din Ioaniș. Proiectul, în valoare de 12.500 euro este finanțat de KinderMissionsWerk, din Aachen, Germania, organizație parteneră, care a înțeles că fără aceste tablete, accesul la educație al acestor copii în condițiile realizării educației on line este zero.

Cu ajutorul tabletelor, profesorii de la centru vor oferi sprijin în această perioadă copiilor atât pe perioada vacanței (pentru a recupera ceea ce deja s-a predat on line), cât și pe perioada anului școlar. Profesorii de la centru și psihologi voluntari vor oferi sprijin emoțional și psihologic atât copiilor cât și familiilor acestora. Copiii și familiile lor vor primi informații corecte și în timp real despre evoluția situației de criză, despre virusul Covid-19 și despre măsurile de protejare a lor și a celor din jur. Copiii și educatorii vor putea desfășura în continuare, o mare parte din activitățile de la centru, în condiții de siguranță.

Un aspect care a fost tratat cu foarte mare responsabilitatea din partea Asociației Caritas Eparhial Oradea este siguranța on line a copiilor care vor utiliza aceste tablete luându-se toate măsurile necesare înainte de darea în folosință a tabletelor pentru ei, astfel încât să se afle permanent în siguranță.

O zi plină de trăiri profunde, bucurie și împlinire când ne-am revăzut, în sala de activități, după 5 luni. Îmi va rămâne în minte și suflet imaginea copiilor când au intrat nerăbdători în sala de grupă și pe fiecare bancă era câte o tabletă. Cu uimire, mirare și o explozie de bucurie au strâns tabletele în brațe. Cu atâta bucurie și fericire pe chip, îmi spuneau că acum au și ei tableta lor, că vor avea pe ce să învețe, că nu vor mai trebui să împartă cu frații lor, telefonul părinților pentru a face temele. Sunt mândră de ei, pentru că i-am văzut nerăbdători și dornici de a învăța, pentru că, cu toate că pe tabletă sunt și jocuri, ei au exersat la matematică. (Andraș Corina – coordonator centru)

loading...