Școala Gimnazială Buntești realizeaza activități nonformale desfășurate în aer liber bazate pe pedagogia STEAM
Educatie

Școala Gimnazială Buntești realizeaza activități nonformale desfășurate în aer liber bazate pe pedagogia STEAM

Școala Gimnazială Buntești va trezi interesul copiilor din mediul rural prin proiectul Happy outdoor classroom STEAM, proiect  finanțat prin Fondul Științescu Oradea cu suma de 15 684 Lei.  Fondul Științescu Oradea este unul dintre programele Fundației Comunitare Oradea. Echipa de proiect va duce știința în aer liber, amenajând un spațiu dedicat educației nonformale bazat pe pedagogia STEAM.

Ce urmărește  acest proiect?

Proiectul urmărește desfășurarea unor activități outdoor(în afara clasei), activități nonformale desfășurate în aer liber bazate pe pedagogia STEAM. Va fi amenajat un spațiu educațional outdoor dotat cu atlase, cărți, enciclopedii, stație meteo, mulaje,  microscoape portabile, jocuri gigantice cu ajutorul cărora elevii vor descoperi știința într-un mod distractiv și interactiv. Toate acestea se bazează pe pedagogia STEAM care îi va atrage pe elevi spre învățare. Va fi creat un spațiu outdoor care încurajează creativitatea, care promovează valorile, care contribuie la starea de bine a celor care-l utilizează. Beneficiari vor fi copiii de la Școala Gimnazială Nr.1 Buntești sub coordonarea doamnei profesor pentru învățământ primar Vesa Titiana Laura și cei de la Școala Primară Nr.1 Stâncești, sub coordonarea doamnei profesor pentru învățământ primar Ciuciu Olimpia Viorica. Perioada de implementare a proiectului este martie-iunie 2024.

Ce activități se vor desfășura în cadrul proiectului Happy Outdoor Classroom STEAM?

Elevii și preșcolarii vor descoperi lucruri interesante din cărți, enciclopedii și atlase în cadrul clubului de lectură STEAM și vor aplica informațiile dobândite prin experimentare, cercetare, observare prin activități interactive. De asemenea, vor consolida cunoștințele dobândite la anumite discipline,  prin utilizarea jocurilor gigantice. În cadrul Clubului de lectură STEAM, elevii vor descoperi informații valoroase din enciclopedii și atlase despre planetele sistemului solar, despre lumea vie (plante și animale), despre corpul uman etc. Conținuturile cărților studiate vor fi corelate cu desfășurarea unor activități STEAM outdoor de tipul: pictură, modelare, jocuri de rol și jocuri gigant. Ciclul de viață al fluturilor sau al albinelor vor fi alte descoperiri pentru elevii care vor  realiza compoziții pe panourile educative de pictură care au fost gândite pentru a reproduce sevalete de pictură sau desen și care promovează creativitatea, imaginația, dexteritatea și simțul artistic al copiilor. Așadar, elevii vor realiza diferite compoziții cu ajutorul acuarelelor sau a cariocilor pe bază de apă, ilustrând temele abordate în cadrul proiectului, cum ar fi: Planetele Sistemului Solar, Călătorie în lumea vie – plante și animale, Corpul uman și altele.

Celulele animale vor fi observate microscopic cu ajutorul preparatelor microscopice fixe, iar microscoapele portabile wireless îi vor însoți pe copii în aer liber pentru explorarea și studierea lucrurilor de pretutindeni. De asemenea, modificările vremii, măsurarea temperaturii, a cantității de precipitații, viteza vântului vor fi studiate și realizate cu ajutorul unei stații meteo. Matematica va deveni distractivă prin jocuri gigantice: Covorul matematic – Oceanul numerelor – joc interactiv privind operațiile matematice, Zidul instabil, 4 pe un rând și Scara cu bile. Aceste jocuri gigantice vor exersa dexteritatea, concentrarea, răbdarea și gândirea strategică a copiilor, urmărind crearea de noi abilități de rezolvare a problemelor, de coordonare, de apreciere a relațiilor spațiale, de creștere a nivelului de răbdare și atenție. Activitățile desfășurate în proiect vor fi vizibile pe pagina de Facebook – Clubul STEAM-Buntești.

Proiectul Happy Outdoor Classroom STEAM este finanțat prin programul Fondul Științescu Oradea, ediția 6.0. Acesta este un program prin care Fundația Comunitară Oradea face știința mai atractivă pentru copiii și tinerii din Bihor, oferind finanțări și mentorare unor proiecte educaționale din domeniul STEAM (științe, tehnologie, inginerie, artă și matematică). Sponsorul principal al programului este compania Accesa. Au contribuit la a face știința mai atractivă următoarele companii: DSV Air & Sea, VPK Packaging Salonta, Salesianier Romania, Sema Express, Golde Oradea, Vulcri și Plexus Corp. – Romania.

Ne găsiți și pe Google News