Schimbările în logistica globală s-au înmulțit precum un bulgăre de zăpadă. Înainte de 2019, China a devenit lider în domeniu, cu transportul maritim reprezentând 75% din total. Pandemia a accentuat aceste schimbări, mai ales în ceea ce privește importanța „ultimei mile” pentru clienți.
Un succes de 90% în transportul mărfurilor a fost obținut cu doar 5% din costurile livrării. Nu vorbim aici despre livrarea pizzei, ci despre piața globală de transport de mărfuri dinspre China către Europa. Blocajele din 2020 au dus la rupturi în lanțurile întregii logistici, care, din fericire, nu au fost totale, dar au fost dureroase pentru clienți:
- Mărfuri blocate în porturile de plecare și de destinație;
- Anularea în masă a transporturilor de mărfuri perisabile sau cu termen de valabilitate limitat;
- Noutățile din industria modei, IT, tehnologie și industria auto s-au învechit în timpul livrării;
- Numai companiile cu experiență puteau ridica containerele sosit din port, persoanele fizice și începătorii neputând rezolva această problemă.
Potrivit experților M3cargo Romania, problemele au început să apară încă dinainte de blocajul din Canalul Suez din 2021, când o navă uriașă de containere a blocat principala arteră a logisticii globale.
Acest incident a devenit „ultima picătură care a umplut paharul” și a agravat deja situația fragilă a logisticii. Motivele eșuării sunt încă în curs de clarificare, dar experții sunt siguri că problema a fost cauzată de încercarea căpitanului de a livra marfa mai repede. Excesul de viteză a oprit livrarea a milioane de tone-kilometri de mărfuri în întreaga lume, țările din Europa de Est suferind cel mai mult.
Plecând de la aceste lecții, companiile specializate au introdus noi servicii pentru oamenii de afaceri începători, cum ar fi primirea comenzii la depozitul lor, și nu la port, ceea ce i-a ajutat pe mulți să supraviețuiască crizei. De exemplu, la M3cargo, s-a introdus opțiunea de a primi o comandă la depozitul companiei, nu la port, ceea ce a ușurat procesul pentru mulți oameni de afaceri. În timpul pandemiei, problema „ultimei mile” a devenit și mai acută, iar unii clienți au avut dificultăți în a-și prelua mărfurile din porturi. Haosul generat de restricții a atras și escrocii, care au profitat de situație și au înșelat mulți beneficiari europeni.
În ciuda tuturor acestor provocări, există și oportunități pentru oamenii de afaceri. De exemplu, prețul pentru transportul mărfurilor s-a redus în ultimul timp, iar acest lucru poate fi benefic pentru cei care doresc să obțină mărfuri la prețuri mai avantajoase.
Ne găsiți și pe Google News