Programul CRITBIZ așteaptă viitorii antreprenori  din județul Bihor
Economic

Programul CRITBIZ așteaptă viitorii antreprenori din județul Bihor

Programul de antreprenoriat CRITBIZ, care se adresează antreprenorilor în Regiunea Nord-Vest a fost prezentat la Oradea în cadrul unei conferințe de presă susținută de domnul Gönczi József, vicepreședinte APPAR și domnul Constantin Badea, Director General CCI Bihor. Conferința de presă a avut loc în data de 7 iunie la Gekko Pub.

Programul CRITBIZ a fost înființat pentru a genera o schimbare de perspective în lumea antreprenoriatului românesc prin descoperirea și educarea talentelor și prin crearea unei comunități de suport bazate pe expertiză și pe voința de a face diferența. Programul CRITBIZ este derulat de Asociația pentru Promovarea Afacerilor în România – APPAR in parteneriat cu CCIBH – Camera de Comerț și Industrie Bihor și Grupul PONT din Cluj-Napoca.

Misiunea principală a programului cu o durată de trei ani este dezvoltarea strategică a ecosistemului antreprenorial din regiunea Nord-Vest (județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Sălaj și Satu Mare) în sectoarele industrii creative și IT, prin crearea unei rețele de colaborare profesionale și comunități de suport.

Programul se adresează persoanelor cu vârsta între 18 și 64 de ani cu domiciliul/reședința într-un județ din regiunea Nord-Vest, care vor să întemeieze o afacere exclusiv în domeniile industriilor creative sau IT în zona urbană în această regiune. Inițiatorii acestui program se concentrează asupra formarea antreprenorială a minimum 400 de participanți din regiune și pe alegerea a 48 planuri de afaceri eligibile spre finanțare cu până la 40.000 Euro.

Am încercat să redactăm un model de plan de afaceri cât mai simplu” – a accentuat domnul Gönczi József, și a precizat că partenerii doresc să construiască o comunitate și networking, și prin faptul că programul se axează doar pe două domenii, pe industrii creative și IT.

Domnul Constantin Badea a subliniat faptul că Camera de Comerț și Industrie se va ocupa de stagiul de practică, după selectarea celor 48 de planuri de afaceri câștigătoare, respectiv că au început să atragă posibili colaboratori în proiect – instituții publice, firme de consultanță, camere de comerț, etc. – care sunt acum în jur de 100 în regiunea Nord-Vest.

Primul an de implementare a programului se concentrează asupra informarea și selectarea participanților și inclusiv asupra formarea celor 400 de persoane selectate. Informarea publicului se realizează prin campanii de informare și publicitate, prin sesiuni de informare în fiecare județ și prin întâlniri cu presa locală și regională.

Vor fi organizate 32 sesiuni de formare antreprenorială de către APPAR, cursurile acreditate de formare antreprenorială au o durată de 40 de ore și vor fi susținute în regiunea Nord-Vest – minimum două cursuri pe județ. Temele principale vizate la cursuri sunt: ce înseamnă impozitarea, ce este contractul comercial, cum funcționează sistemul bancar, care sunt etapele planului de afaceri și de marketing. Examenul final constă dintr-un test grilă și din prezentarea planului de afaceri elaborat.

După examen, cei mai buni 15 planuri de afaceri din fiecare județ vor fi selectați pentru a participa la sesiunile de pitching județean, unde câte 4 planuri de afaceri din fiecare județ vor câștiga finanțare. După aceea va urma o sesiune de pitching regional, unde alți 24 de planuri de afaceri vor putea să obțină finanțare. Dintre cei 48 de planuri de afaceri finaliști, 24 trebuie să provină din industriile creative și 24 din domeniul IT.

Programul are și un focus special pe gen însemnând, că min. 30% din participanți în program trebuie să fie femei, și un focus special pe tineri, pentru că min. 10% din participanți trebuie să fie tineri cu vârsta între 18-24, cu excepția celor care nu urmează nicio formă de învățământ și nu au un loc de muncă.

Ne găsiți și pe Google News