Florica Chereches: Invatamantul romanesc se afla intr-o criza prelungita, ce tine de 30 de ani
Florica Chereches

Florica Chereches: Invatamantul romanesc se afla intr-o criza prelungita, ce tine de 30 de ani

Peste câteva zile începe școala în clădiri cu toalete în curte, în unități care nu prezintă siguranță la incendii, cu manuale lipsă, profesori bulversați de recentele modificări ale contractelor de muncă, cu clase de liceu tot mai goale pentru că elevii nu pot ajunge la școală dacă nu li se decontează naveta, cu elevi care nu sunt deloc îndrumați spre cariera care li se potrivește, cu elevi care sunt prezenți doar pe hârtie, dar în realitate nu dau deloc pe la școală.

Noul an școlar se pregătește să înceapă cu cel de al 27-lea ministru al educației din ultimii 30 de ani, care va fi urmat peste câteva zile, la expirarea interimatului, de al 28-lea ministru. În aceste condiții nu putem vorbi de stabilitate și predictibilitate pentru că fiecare a venit cu o nouă viziune, cu noi schimbări superficiale, cu idei fixe și cu sarcini trasate de partid, acceptând un buget insuficient, tăiat cu cruzime în fiecare an, cum s-a întâmplat și în această vară, când educația a pierdut 1 miliard de lei. Între timp, doar 2 din cei 5 copii care încep clasa I, ajung să-și ia bacalaureatul!“, sustine deputatul liberal Florica Chereches, intr-o declaratie politica

Oricine ar fi ministrul educației, are câteva lucruri urgente și importante de rezolvat, dacă vrea cu adevărat să rezolve problema abandonului școlar, a analfabetismului funcțional, a lipsei de corelare dintre oferta școlară și cerințele de pe piața muncii. În primul rând, trebuie să fie create condiții de siguranță și igienă pentru desfășurarea actului educațional. Cu toate astea, noi vorbim în continuare de sute de școli, nimeni nu îmi poate spune exact câte, care au toaleta în curte și care nu vor obține autorizație de funcționare, dar și de clădiri care nu primesc autorizație ISU pentru că nu prezintă siguranță la incendii.

Florica Chereches a mai explicat ca: “Ca și cum abandonul școlar nu ar fi la cote alarmante, guvernul emite  OUG 51 care scoate transportul județean din sfera serviciilor publice, și lăsând elevii din mediul rural  literalmente pe drumuri, expuși unor riscuri majore, pentru că decontarea navetei a devenit imposibilă. Pentru reducerea abandonului școlar, Partidul Național Liberal solicită de urgență abrogarea acestei ordonanțe, dar și generalizarea Programului „Masă la școală” și „Școală după școală” pentru toți elevii.

Vicepresedinte al Comisiei pentru Educatie din Camera Deputatilor, Florica Chereches isi exprima indignarea fata de situatia din educatie si ii solicita ministrului de resort sa ia cateva masuri a imbunatatiiparcursu profesional al fiecarui elev

Îi cer de asemenea ministrului să ia măsuri pentru mărirea numărului consilierilor școlari, pentru ca fiecare elev să-și aleagă parcursul profesional în funcție de abilitățile proprii, ca să ajungă în domeniul în care dă randament maxim.

O dată cu schimbările aduse de revoluția digitală, profesorii au nevoie de o pregătire suplimentară periodică pentru a integra tehnologia în cadrul orelor de curs, ca să capteze atenția elevilor.

In inchierea declaratiei, Florica Chereches, adresandu-se colegilor parlamentari, explica faptul ca, oamenii nu mai au incredere in sloganuri si solicita tuturor politicienilor sa  recunoasca ca educatia este prioritate nationala: “Stimați colegi, la aproape 30 de ani de la revoluție, învățământul din țara noastră trece printr-o reală criză, care, pentru a fi rezolvată, trebuie mai întâi recunoscută.„Educația – prioritate națională” a devenit un simplu slogan în care nu mai crede nimeni și e cale lungă până vom trăi în România educată în care fiecare om are condițiile pentru a-și atinge maximul de dezvoltare.

loading...